Puternic afectat de criză, ca şi ceilalţi producători auto mondiali, constructorul auto francez Renault şi-ar putea extinde reducerile de costuri de 2 miliarde de euro anunţate deja, pentru a-şi reveni de pe urma situaţiei cauzate de pandemie, afirmă noul director general Luca de Meo într-o notă internă, potrivit Reuters.

Luca de Meo a explicat că Renault ar trebui să ia ca model modul în care s-a redresat rivalul francez PSA, producătorul Peugeot şi Citroen, care s-a concentrat în ultimii ani pe reducerile de costuri şi producerea unei game de vehicule mai profitabile.

Iniţial,  Renault avea în plan pentru următorii doi ani reduceri de costuri de 2 miliarde de euro, inclusiv prin disponibilizări de personal.

Rugat să comenteze nota internă, un purtător de cuvânt al Renault a precizat că de Meo lucrează la un plan de transformare a companiei, care se va concentra mai mult pe profitabilitate în loc de volumele de vânzări.

Reorganizarea grupului în jurul a patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility

Săptămâna trecută, Renault a anunţat un plan destinat reorganizării grupului în jurul mărcilor sale, şi nu în funcţie de zone geografice, pe care le va regrupa în patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility. Potrivit Renault, acest proiect vizează crearea unei structuri organizaţionale mai simple şi mai orientate spre rezultate, dar care să întărească coeziunea, motivaţia şi sentimentul de apartenenţă al echipelor grupate pe mărci, scrie Agerpres.

Luca de Meo urmează să dezvăluie în ianuarie planul său strategic pentru Renault.

Statul francez deţine 15% din Renault, care a raportat anul trecut pierderi nete de 141 milioane de euro.

Producător de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule, în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.