Consolele de jocuri PlayStation 3, Microsoft Xbox 360 sau Nintendo Wii reprezintă platforma preferată a gamerilor din întreaga lume. În ţara noastră, acestea nu sunt la fel de populare, însă încep să prindă din ce în ce mai  mult la public.

Prima generaţie a consolelor de jocuri video a apărut în anul 1972, odată cu consola Magnavox Odyssey. De atunci şi până astăzi, piaţa consolelor şi a jocurilor video a cunoscut o dezvoltare extraordinară. În Statele Unite, industria de jocuri video este estimată, în prezent, la zeci  de miliarde de dolari.

Cea mai nouă generaţie de console – Sony PlayStation3, Microsoft Xbox 360 şi Nintendo Wii – a fost lansată la mijlocul anilor 2000 şi a înregistrat vânzări de peste 100 de milioane de exemplare până în prezent, conform estimărilor analiştilor. Wii este consola care s-a răspândit cel mai repede din istoria jocurilor video. S-a comercializat în peste 52,6 de milioane de unităţi în întreaga lume, în timp ce Sony nu a vândut decât 24,6 milioane de modele PlayStation 3, iar Microsoft 31 de milioane de unităţi Xbox 360, conform datelor oferite de companii.

Consola Wii s-a bucurat de un succes enorm în rândul utilizatorilor, fie ei copii sau adulţi, în principal datorită preţului mic de achiziţionare. Nintendo Wii are acelaşi preţ de 249,9 dolari (în jur de 1.000 de lei pe plan local, n.r.) de la momentul lansării sale pe piaţă, la sfârşitul anului 2006. Concurenţii săi au mizat pe console mult mai bine echipate tehnic, însă şi cu preţuri pe măsură.

Preţul este cheia

Criza economică a afectat industria jocurilor video mai mult decât se estima. S-au înregistrat scăderi importante în vânzările consolelor de jocuri, fapt ce a determinat Microsoft şi Sony să-şi ieftinească produsele. Atât versiunea de top a consolei Xbox 360, Elite, cât şi consola PlayStation 3 (80 GB) s-au ieftinit cu 100 de dolari în ultimele săptămâni, ambele console costând acum 299 de dolari.

Sony a lansat şi o nouă versiune PlayStation, denumită PS3 Slim, mai ieftină, mai subţire şi cu un consum mai mic de energie. Aceasta a atins un record în vânzări, în Japonia, săptămâna trecută, potrivit Bloomberg. PS3 Slim s-a vândut în 4 zile de la lansare în 150.250 de unităţi.

Wii şi PS3, cele mai populare pe plan local

Consolele de jocuri nu au prins încă foarte bine la români, PC-ul fiind platforma de joc dominantă. Aproximativ 60% dintre jocurile vândute în ţara noastră sunt pentru calculatoare. Consolele vin, însă, puternic din urmă. De la începutul anului şi până acum, Flamingo a vândut peste 3.500 de console PlayStation 2,3, PSP şi console Wii.

„Cele mai populare console de jocuri pe piaţa românească sunt cele PlayStation, însă s-a remarcat un trend ascendent şi pentru consolele Wii, care au câştigat în popularitate. Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pentru PlayStation odată cu lansarea PlayStation 3 Slim”, au declarat oficialii Flamingo pentru capital.ro. Consola PlayStation 3 Slim este disponibilă deja în Romania în magazinele Flanco şi Flanco World, fiind comercializată la un preţ de 1.299 de lei.

În magazinele Diverta, consola Wii este cea mai populară, reprezentând aproximativ 40% din vânzările totale de console.„În prima parte a anului s-a înregistrat un mic regres faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008, cauzele fiind scăderea puterii de cumpărare şi contextul economic actual. Pentru perioada următoare estimăm că vânzările pe această categorie de produse se vor menţine la nivelul anului precedent datorită în principal lansărilor FIFA 2010, NFS: Shift, consola PS3 Slim – 120 GB şi altele”, susţin reprezentanţii Diverta.

Xbox 360

0-36998-xbox360elite.jpg

 

Companie: Microsoft
Anul lansării: 2005
Unităţi vândute: 31 de milioane
Model: Microsoft Elite (120 GB)
Preţ: 1.413  lei
Magazin: dm.ro

Nintendo Wii

0-36997-wii.jpg

Companie: Nintendo
Anul lansării: 2006
Unităţi vândute: 52,6 milioane
Model: Nintendo Wii
Preţ: 1.129 lei
Magazin: emag.ro

PlayStation 3

0-36996-sony.jpg

Companie: Sony
Anul lansării: 2006
Unităţi vândute: 24,6 milioane
Model: PlayStation 3 Slim (120GB)
Preţ: 1.299 lei
Magazin: eflamingo.ro

NOTĂ: Capital. ro selectează magazinele online unde pot fi găsite produsele în funcţie de cel mai mic preţ afişat şi de popularitatea acestora. Capital.ro nu favorizează, intenţionat, niciun magazin online, iar prezentarea unui magazin în care poate fi găsit un anume produs nu trebuie interpretată ca o formă de reclamă.