Din 2003, procedura de acordare a licențelor pentru transport de persoane inter și intrajudețean avantaja firmele cu vechime pe respectivele rute și crea un adevărat monopol pentru beneficiari la nivel local și regional. Vara trecută, Şova a încercat să spargă monopolul deţinut de 15 ani de firmele de profil locale. Fostul ministru a eliminat acel punctaj, invocând nevoia unei proceduri care să ofere șanse egale și nou veniților pe piață.

„Nu mai puteam trece cu vederea acest subiect, tocmai pentru că nu am fost nici prost, nici corupt. Nimeni nu îmi poate spune că este bine să lași din tată în fiu exclusivitatea pe o anumită cursă. (…) Sunt cu ochii cât cepele pe demersurile pe care le face Ministerul Transporturilor, prin reprezentanţii săi, în a apăra în Justiţie reglementarea care este contestată de transportatori. Şi o spun cu subiect şi predicat. Nu bănuiesc, ştiu că se fac eforturi pentru a se pierde procese”, a declaat Lucian Şova, în Ziua Cargo.

Miza este de ordinul sutelor de milioane de euro anual, iar importanța anulării ordinului ministerial este cu atât mai mare cu cât în aprilie ar trebui să se reînnoiască licențele în domeniu.

Ordinul ministerial a fost primit cu proteste publice și atacat în instanță de către transportatori, pe motiv că ar crea premisele atribuirii cu adresă a acestor licențe, potrivit Ştirile TVR.

Şova îl acuză acum pe Răzvan Cuc de pasivitate. „Noi reprezentăm interesele statului”, răspunde actualul ministru al Transporturilor.

În plus, Lucian Șova a pus recent sub semnul întrebării și angajamentul ministrului Răzvan Cuc legat de cei 180 de kilometri noi de autostradă asumați ca obiectiv de actualul Guvern în acest an.