Autoturismele hibride emit mult mai mult CO2 decât îşi fac reclamă, potrivit unor teste comandate de organizaţia de mediu Transport and Environment (T&E), care luni a cerut guvernelor să pună capăt subvenţiilor şi facilităţilor fiscale acordate pentru aceste modele, informează Reuters.

Testele au fost realizate de Emissions Analytics pe trei modele hibride de tip plug-in, BMW X5, Volvo XC60 şi Mitsubishi Outlander, şi la final a rezultat că şi în condiţii optime acestea emit mult mai mult CO2 decât în reclamă.

”Automobile electrice false”

„Hibridele de tip plug-in sunt automobile electrice false, construite pentru teste de laborator şi facilităţi fiscale, nu pentru condus în condiţii reale. Guvernele ar trebui să înceteze să subvenţioneze aceste automobile cu miliarde din banii contribuabililor”, a declarat Julia Poliscanova, director pentru automobile curate la T&E.

Anunţul celor de la Transport and Environment (T&E) a venit la câteva zile după ce Uniunea Europeană a dezvăluit noile limite de emisii pe care constructorii auto trebuie să le respecte pentru ca activităţile lor să fie catalogate drept investiţii sustenabile. Potrivit acestor norme, vehiculele hibride îşi vor pierde eticheta „verde” după 2026.

Automobilele hibride se poziţionează undeva între vehiculele cu un motor cu combustie şi vehiculele electrice deoarece combină un mic motor tradiţional cu un motor electric şi baterie.

Subvenţiile guvernamentale și facilităţile fiscale au impulsionat vânzările

Acest gen de vehicule au ajutat consumatorii să se obişnuiască cu tehnologia vehiculelor electrice în special având în vedere că îngrijorările legate de autonomia vehiculelor complet electrice a fost unul din obstacolele care a stat în calea adoptării în masă a acestora.

În primele trei trimestre din 2020, vânzările de automobile hibride au reprezentat aproape jumătate din vehiculele complet sau total electrice în Uniunea Europeană, pe măsură ce un număr sporit de consumatori a profitat de subvenţiile guvernamentale sau facilităţile fiscale pentru a le achiziţiona.

Cu toate acestea, organizaţiile de mediu precum T&E, au o atitudine critică faţă de automobilele electrice deoarece, spre deosebire de modelele complet electrice, ele emit CO2 atunci când rulează pe baza motorul cu ardere internă, în loc de cel pe baterie.