Inspectorii corpului de control estimeaza pagubă creată CNPR prin contractual cu Smart Telecom Solutions la aproape 6,3 milioane de lei. Parteneriatul, încheiat în 2006, între cele două firme prevedea prestarea de servicii de intermediere a plăților effectuate în regim electronic prin POS.

În raport se menționează că motivul pentru care a fost încheiat acordul – Poșta nu deținea echipament tehnic și adecvat și know-how necesar operării, gestionării și urmăririi plăților în regim electronic- este neadevărat. Mai mult, Smart Telecom Solutions nu deținea dispozitivele necesare la data încheierii contractului.

Descarcă aici RAPORTUL Corpului de Control al primului-ministru.

Mai mult, în 2009, directori din conducerea companiei de stat au reziliat unilateral contractul cu Smart Telecom, chiar dacă știau că o astfel de reziliere prevedea achitarea unei sume de 4,59 milioane de euro firmei private.

Un alt caz îl reprezintă contractul încheiat cu POSH Telecom, acord prin care patrimoniul CNPR a fost păgubit cu peste 1,123 milioane lei.

‘La data de 23.04.2009, între Compania Naţională Poşta Română, reprezentată legal de Vătafu Marius, în calitate de director general şi S.C. Posh Telecom Solutions S.R.L., reprezentată legal de Sapatinas Christos (cetăţean grec), în calitate de director general, a fost încheiat contractul de asociere în participaţiune având ca obiect intermedierea de plăţi în regim electronic între furnizorii de utilităţi sau prestatorii de servicii şi beneficiarii acestora’, se arată în document.

Potrivit acestuia, Posh Telecom Solutions nu a deţinut personal calificat pentru exploatarea şi întreţinerea echipamentelor electronice POS aferente contractului întrucât a avut un singur angajat.

Între Posh Telecom Solutions şi Smart Telecom Solutions care au încheiat contractele de asociere în participaţiune cu CNPR a existat un element comun, respectiv cetăţeanul grec Sapatinas Christos care a deţinut funcţia de ‘managing director’ la Smart Telecom Solutions şi asociat la Posh Telecom Solutions.

‘Pentru serviciile de intermediere a plăţilor efectuate în regim electronic, Compania Naţională Poşta Română S.A. a plătit suma totală de 3.235.816,93 RON către S.C. Posh Telecom Solutions S.R.L. care, la rândul său, a plătit către Payzone S.A. (companie care deţinea echipament şi personal calificat n.r.) suma totală de 2.111.958,42 RON, obţinând astfel un avantaj patrimonial în sumă de 1.123.858,52 RON’, se arată în document, informează Agerpres.

Începând cu data de 21.08.2012 a fost încheiat un contract de asociere în participaţiune în Compania Naţională Poşta Română şi Payzone, eliminându-se intermediarii.

Te-ar putea interesa și: