Pe piața din România existau deja dispozitivele IQOS de la Philip Morris International și Glo de la British American Tobacco, iar acum a apărut Logic Compact de la JTI România. Raed Arafat susține că aceste țigarete sunt prezentate ca niște gadgeturi interesante, devenind foarte atractive pentru tineri, mulți dintre ei, deși nefumători, dorind să încerce noile produse.

Astfel, sub masca promovării unui fumat mai puțin nociv, s-ar ascunde, de fapt, o imensă campanie de „recrutat” noi fumători. Pentru că tinerii care ajung să încerce noițe țigări electronice vor sfârși, în final, dependenți de nicotină, indiferent dacă și-o administrează prin intermediul noilor dispozitive sau prin țigareta clasică.

,,Dispozitivele respective arată de parcă sunt niște gadgeturi extraordinar de frumoase, cu becuri, cu culori interesante și sunt atractive pentru tineret, nu pentru fumătorii înrăiți. Pentru tineretul care nici măcar nu a început să fumeze. Dacă acesta este scopul înseamnă că suntem în fața unei ofensive de recrutare de noi fumători sub această acoperire a fumatului sau a consumului de tutun încălzit. Ulterior, tinerii pot să treacă la tutunul clasic când nu le mai convine tutunul încălzit. Unii de la tutunul clasic merg către tutunul încălzit, alții încep cu tutunul încălzit și merg spre tutunul clasic, iar alții le combină. Sunt deja studii clare care arată că este destul de dăunătoare corpului și omului combinația dintre cele două”, a declarat dr. Raed Arafat pentru DC Medical.

Iar acuzațiile medicului care a înființat SMURD au acoperire. În Statele Unite, noile țigări electronice au devenit o obișnuință în școli și licee. Brandurile de tutun chiar au scos pe piață diferite arome de fructe, despre care criticii susțin că au fost promovate exclusiv pentru a atrage tineri nefumători care nu suportă gustul clasic al țigării. În urma unei intense campanii, aromele artificiale cu fructe au fost eliminate, fiind păstrate însă doar aroma clasică de tutun și cea de mentă.

Te-ar putea interesa și: