„Bătălia în online se dă pe preţ şi pe gamă, acolo îi vor domina imediat pe retailerii mici de produse de larg consum, însă noi suntem, deocamdată, în afara zonei de <victime>. Piaţa bio e foarte diferită de cea a produselor convenţionale şi aici luptele se duc altfel, şi sunt concentrate în special pe atragerea de clienţi din zona ne-bio”, este de părere Olivia Nechitoaia.

Oricum, continuă ea, „în online nu sunt foarte multe site-uri de succes specializate în cumpărături de produse de larg consum, şi aceasta pentru că tendinţa românului este să se ducă la magazin atunci când are nevoie de pâine, lapte şi ulei, aşa că marii retaileri nu vor avea prea mult de măturat”.

BioBunătăți, primul supermarket din .ro dedicat exclusiv alimentației ecologice, dar și naturale, se diferențiază de alte magazine bio, ca BIOnatura sau NaturaMix, tocmai prin varietatea ofertei – peste 3.000 de produse, de la alimente ambalate și suplimente (spirulina, pudra de cacao, goji) până la produse pentru curățenie, cosmetice, haine pentru copii, plante și semințe pentru germinat, cărți pentru o viață sănătoasă, bijuterii ecologice și jucării.

Cât a fost investiția în biobunatati.ro, lansat în februarie 2011? Cel puțin15.000 de euro, spune antreprenoarea, banii fiind cheltuiți în „stocul de marfă“ – un lucru care o diferențiază în raport cu majoritatea magazinelor online, care nu au stocuri deloc, ci lucrează cu marfa din depozitele furnizorilor.

Cât vine vorba de evoluția site-ului, Olivia spune că are, în medie, 400 de vizitatori unici pe zi. La puțin peste un an de la lansare, BioBunătăți are între 10 și 20 de comenzi zilnic (nesocotind clienţii care cumpără din showroom), cu o valoare medie de 200 de lei.

„Evoluţia vânzărilor a fost bună, însă sub aşteptări. Noi am estimat 300.000 euro după primele 2 luni de activitate care au fost spectaculoase, însă în perioada iunie-octombrie 2001 vânzările pe toată piaţa bio au fost mult sub estimari. Cererea şi-a revenit spre sfârşitul anului şi am încheiat cu încasări de puţin peste 100.000 euro”, spune Olivia, care așteaptă pentru 2012 încasări de 150.000 de euro -„Nu  mai mult, fiindcă activăm pe o piaţă care este dependentă de nivelul de trai şi deocamdată nu e loc de creşteri spectaculoase. În momentul de faţă românii se orientează spre produse cu preţuri mici, chiar dacă de calitate mai proastă sau mai nesănătoase”.

Înapoi la extinderea marelui retail pe internet, proprietara BioBunătăți crede că online-ul are ca principal avantaj faptul că „îţi economiseşte timpul şi îţi permite să alegi din cele mai bune oferte, spre deosebire de un magazin clasic unde trebuie să dedici timp ajunsului acolo şi căutării de produse în magazin şi unde nu poţi alege decât din oferta magazinului respectiv, fără să poţi verifica în timp real dacă nu cumva un alt magazin are un preţ mai bun sau alte mărci în ofertă”.

Un alt avantaj al online-ului este accesibilitatea din orice locaţie, însă „în ultimii ani avantajul acesta a fost parţial pierdut din cauza extinderii reţelelor de hipermarketuri şi magazine de tip discount în toate zonele şi oraşele ţării”, explică ea.

De menţionat că acestea erau avantajele într-o perioadă obişnuită, acum, în criză – „care pare să nu se mai sfârşească şi care îşi pune amprenta pe psihicul cumpărătorului” -, esenţial este preţul.

În opinia Oliviei, „online-ul trebuie să se bazeze pe avantajul preţului ca să fie atractiv, dar şi pe diversitatea ofertei pe toate palierele de preţ. Emag-ul a bătut marii retaileri folosind ca principală armă preţul mai mic, şi apoi mărimea gamei. Acelaşi lucru trebuie să-l facă şi retailerii online, mai ales cei care trebuie sa concureze cu marile magazine…deşi preţurile acestora sunt aproape imposibil de concurat”.

Citeşte şi Internetul – noul borcan cu miere al marilor lanţuri de retail