Constructorii a circa 37 de kilometri din autostrada Transilvania, Câmpia Turzii – Ogra, angajează sute de muncitori pentru a finaliza cele trei loturi în termenul stabilit la încheierea contractelor. Oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-au declarat că documentația tehincă pentru construcția celor trei loturi de autostradă sunt verificate de proiectacți și specialiștii CNAIR. „Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat proiectul tehnic pentru lotul 1 din autostrada Ogra-Câmpia Turzii. Documentația tehnică pentru lotul 2 va fi aprobată în următorul Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR. Proiectantul încă nu a predat documentația pentru lotul 3. După avizarea proiectelor tehnice urmeză obţinerea autorizaţiei de construcţie”, ne-au declarat oficiali din cadrul CNAIR. Conform termenelor stabilite, lucrările de construcție a celor 37 km de autostradă se vor finaliza la sfârșitul lunii septembrie 2017. 

Între timp, procesul diagnostic arheologic intruziv pe traseul întregii porțiunii de autostradă între Ogra și Câmpia Turzii s-a finalizat. Pe aliniamentul acestei porțiuni de autostradă au fost mai multe situri arheologice descoperite. Descărcarea arheologică a fost realizată doar de anumite instituții publice abilitate (muzeu, institut de arheologie, universitate) cu echipe formate din mai mulți muncitori și utilaje. Constructorii au pus la dispoziție tot ce înseamnă logictică, muncitori necalificați, utilaje și materiale. Firmele de construcții nu pot demara lucrările pentru cei 37 km de autostradă până termina descărcarea arheologică. 

Constructorii cumpără materiale

Conform termenelor contractuale stabilite cu oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL, constructorul lotului de autostradă Iernut – Cheţani (17,9 km), începe lucrările pe primii șapte km. „Am început să negociem contractele pentru achiziția materialelor de construcție necesari celor 17,9 km de autostradă, între Iernut și Chețani. Cumpărăm nisip, pietriș, cribluri, agregate pentru betoane, balast pentru fundație, ciment și grinzi pentru poduri”, preciza reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, Cristian Becheru. Totodată, constructorii autostrăzii Transilvania, porţiunea aflată între Ogra şi Câmpia Turzii, au demarat procedurile de relocare a utilităţilor. Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ne-au precizat că nu se lucrează fără autorizație de construcție pe loturile din autostrada Transilvania. Tronsonul Târgu Mureş-Ogra, lot 2 în lungime de 10,1 km este în execuţie, iar stadiul fizic în acest moment este de aproximativ 10%.

Fișa tehnică Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea

1) Secțiunea 2A, Câmpia Turzii-Ogra
2) Secțiunea 2A km 0+000-37+191, parte a obiectivului de investiții Autostrada Brașov-Cluj-Borș, se situează pe teritoriul județului Mureș, între localitățile Ogra și Hădăreni, respectiv în județul Cluj, între Hădăreni și sud-estul orașului Câmpia Turzii.
3) Secțiunea 2A este împărțită în 3 subsecțiuni, după cum urmează:
    – lotul 1: Ogra Km 0+000 – Iernut Km 3+600
    – lotul 2: Iernut Km 3+600 – Chețani Km 21+500
    – lotul 3: Chețani Km 21+500 – Câmpia Turzii Km 37+191
Autostrada Transilvania: Brașov-Oradea se încadrează în Planul de Amenajare a teritoriului Național – Secțiunea Căi de Comunicație – Legea nr. 71/1995. Autostrada Brașov – Oradea corelată cu Autostrada București-Brașov va asigura o legatură directă între România și centrul – vestul Europei. 

Proiectul include:
I. Autostrada cu 4 benzi de circulaţie, lungime totală 37.191 km şi lăţimea platformei de 26 m:
• parte carosabilă cu laţimea de 2 x 2 x 3.75 m = 15 m lăţime;
• bandă de ghidaj cu lăţime de 0,5 m, doua pe fiecare parte 0,5 m x 2 x 2 = 2 m;
• banda mediană cu lăţime de 3,0 m, impermeabilizată;
• benzi pentru staţionarea de urgenţă pe fiecare sens de circulatie 2 x 2,5 m = 5 m;
• acostamente de 2 x 0,5 m = 1 m;
• acostamente cu parapet marginal – benzi de separare standard cu lăţime de 0,75 m fiecare (bandă pentru glisiera de urgenţă, adică 2 x 0,75 m = 1,5 m, rezultând o lăţime totală a autostrăzii de 27,5 m;
Pentru ieşirea şi intrarea de pe autostradă în/dintr-o zonă de parcare/odihnă sau parcare/odihnă şi servicii, respectiv pentru benzile de ieşire din flux şi sau decelerare, accelerare şi intrare în flux, se aplică aceleaşi principii ca şi la nodurile rutiere.

II. Se vor realiza 2 noduri rutiere:
– lotul 1: nu are nod rutier
– lotul 2: km 4+170, conexiune cu DN14A Mediaș-Iernut;
– lotul 3: km 21+890, conexiune cu DN15 lângă localitatea Chețani

III. Structurile includ:
Lotul 1: 1 pod pe Autostrada; 2 pasaje ce traversează Autostrada.
Lotul 2: 3 Poduri pe Autostradă; 1 Pasaj pe Autostradă; 5 Pasaje peste Autostradă; 3 Viaducte pe Autostradă
Lotul 3: 2 poduri pe Autostradă; 4 pasaje pe Autostradă; 2 pasaje peste Autostradă; 1 pasaj pe bretea peste DN15.

IV. Parcarea de scurtă durată aflată de ambele părţi ale autostrăzii la km 18+800, pe Lotul 2, având suprafaţa totală de 3000 m2, vor include fiecare câte 680 m2 spaţii de parcare pentru autoturisme și 975 m2 pentru tiruri.
V. Centrul de întreținere va fi amplasat în apropierea nodului rutier Câmpia Turzii (comuna Luna), pe Lotul 3, care va fi dotat cu clădiri și spații aferente, inclusiv cu utilitățile necesare.
VI. Proiectul incude: lucrări de terasament, construcţia rambleelor, construcţia trotuarelor, garduri, bariere, parapete, marcaje și elemente de semnalizare orizontală și verticală, sistemul de iluminat, sistemele de comunicaţie ale autostrăzii, zone publice de agrement şi lucrări de peisagistică/amenajare a terenului.
Traseul autostrăzii este situat în lungul culoarului râului Mureş, parcurgând aproape în totalitate zona de luncă şi terase extinse ale acestuia. Din punct de vedere hidrologic, arealul traversat de traseul autostrăzii este drenat integral de sistemul hidrografic al râului Mureş. Pe acest tronson de autostradă vor fi mai multe lucrări de artă, respectiv poduri şi viaducte. Pe traseul celor şapte kilometri de autostradă se constuiesc două poduri peste trei braţe ale râului Mureş.

Sursa: CNADNR

Te-ar putea interesa și: