Detaliile fiecărei curse vor fi păstrate timp de cel puţin 2 ani, iar clienţii vor primi chitanţă pe mobil după fiecare cursă.

Potrivit inițiativei legislative intrate, de miercuri, în dezbaterea Senatului, serviciul prestabilit de ridesharing înseamnă deplasarea împreună a persoanelor, cu ajutorul unui autovehicul, în baza unui contract de ridesharing încheiat între pasager și șoferul autovehiculului, care este facilitat de o întreprindere autorizată conform prezentei legi, printr-o platformă sau aplicație tehnologică online. Contractul de ridesharing este încheiat, prin intermediul platformei electronice, între pasager și șofer de fiecare dată când este contractată o cursă de către un pasager. 

Alte reguli ale proiectului de lege privesc păstrarea datelor financiare ale şoferilor timp de cel puţin 2 ani de la data retragerii acestora din urmă de pe platformă şi să ofere aceste date la solicitarea justificată a unei autorităţi competente.

Șoferii trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani şi permis auto categoroia B cu vechime de cel puţin 1 an, să nu fi fost condamnaţi pentru infracţiuni de: siguranţă pe drumurile publice, trafic şi consum de droguri, infracţiuni contra vieţii şi sănătăţii corporale, pentru exploatarea persoanelor vulnerabile, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, precum şi contra patrimoniului; să nu fi avut permisul auto suspendat în ultmii 5 ani pentru conducere sub influenţa alcoolului sau a stupefiantelor; să nu fi fost implicaţi în accidente din culpa lor, rezultate cu rănirea sau decesul victimelor.   

Mai mult, maşinile nu pot fi mai vechi de 15 ani şi toate veniturile şoferilor rezultate din ridesharing vor fi impozitate în conformitate cu legislaţia fiscală în vigoare în România, iar plaforma de ridesharing trebuie să emită chitanţă clientului, în format electronic, pe mobil, după fiecare cursă.   

Proiectul de lege interzice cu desăvârşire autostopul sau oferirea de curse în afara unei platforme tehnologice.

Momentan, serviciile de car-sharing (ridesharing) nu sunt reglementate în România, ceea ce a dus, cel puțin în ultimul an de zile, la numeroase divergențe în triunghiul autorități – sistemul de taximetrie – utilizatorii platformelor de tip Uber.