Cabinetele stomatologice care aplica tatuaje si bijuterii dentare atrag anual mii de clienti

Domeniu nou si inca greu de definit, estetica dentara este din ce in ce mai raspandita printre medicii stomatologi din Romania si, evident, tot mai cautata de pacienti. Asadar, nu va mirati daca va spunem ca aplicarea de bijuterii sau tatuaje dentare a devenit si la noi o moda,
dar si o afacere.




V-ati gandit vreodata ca sunt si oameni care merg la dentist din placere? Tot mai multi romani contribuie la cresterea profiturilor cabinetelor stomatologice prin solicitarea unor servicii care pot parea atipice, daca nu pentru aceasta ramura a medicinii, cel putin in ce priveste utilitatea imediata. Lucrurile nu trebuie insa privite neaparat din acest acest punct de vedere. “Estetica este aplicarea pe functional a frumosului”, explica dr. Alecsandru Ionescu, directorul de organizare evenimente al Societatii de Stomatologie Estetica din Romania (SSER). El face o diferenta foarte clara intre estetica si cosmetica, cea din urma insemnand aplicarea pe dinti a pietrelor pretioase sau semipretioase si a tatuajelor. “Limita intre cosmetica si estetica este albirea.

Cu aplicatiile de pietre pe dinti suntem perfect de acord, atata timp cat nu afecteaza sanatatea acestora”, explica el.


Asociatia incurajeaza perfectionarea medicilor stomatologi, din punctul lor de vedere, simpla absolvire a facultatii nefiind suficienta pentru oferirea acestor servicii. “Medicii nu ar trebui sa se plafoneze la a pune plombe pe banda rulanta sau coroane mai ieftine decat vecinul”, spune Ionescu. Poate asa se explica faptul ca SSER se considera o societate elitista, care nu se adreseaza medicului stomatolog de cartier, ci celor care sunt intr-adevar capabili sa puna in practica aceste tehnici de estetica.
“Aproximativ 15% din cifra de afaceri inregistrata anual de noi vine din astfel de servicii”, spune dr. Bogdan Bader, director general al B.B. Clinic Dr. Bader. “In cabinetul pe care il deschidem in timpul verii la Mamaia, circa 45% din pacientii care ne viziteaza solicita tatuarea dintilor si piercing dentar”. De notat ca aurul si briliantele au o pondere de 50 de procente in aceste solicitari. Clinica nu recomanda piercingul dentar pentru a nu leza dintii cu agentii chimici folositi pentru lipirea pietricelelor.


“Avem aproximativ 300-400 de pacienti anual cu astfel de cerinte. Majoritatea solicita ei insisi asemenea tratamente”, spune si dr. Dan Georgescu, director general DentExpert. si Alcsandru Ionescu mentioneaza ca, dintre cei carora le-a propus acest serviciu, intre 30 si 40% au acceptat. Gheorghita Dinu, director executiv la Velvet Dental Clinics, afirma ca la clinica sa se trateaza, in medie, 40 de pacienti pe zi si 480 lunar, barbatii apeland foarte rar la tatuaje dentare (3%), majoritatea interventiilor fiind solicitate, evident, de femei (20%).

Foarte cerute sunt operatiile de albire a dintilor, insa procentajul pacientilor care solicita acest lucru difera de la o clinica la alta. Dr. Bogdan Bader spune ca o treime din pacientii clinicii cer albirea dintilor. Ca si in cazul celor care doresc tatuaje sau piercing, 90% sunt femei. La DentExpert, trei sferturi din pacienti solicita albiri. Dr. Florin Lazarescu, proprietarul clinicii Trident, spune ca aproximativ zece procente din pacientii sai solicita albirea dintilor. Iar dr. Rares George, directorul general al Clinicii Stomatologice Era, precizeaza ca serviciile de albire sunt solicitate zilnic, in timp ce la Velvet Dental Clinics, albirea (in special cea cu laser) este solicitata in proportie de 80% de femei si de 40% de catre segmental masculin.


Care este profilul pacientului ce solicita servicii de albire a dintilor? “Cei mai multi au varste cuprinse intre 18 si 40 de ani, dar peste 60% au varste intre 30 si 40 de ani”, spune Bader. “Am avut insa si pacienti de 76 de ani. In mare parte, acestia sunt oameni de succes din domeniul afacerilor, oameni de vanzari sau PR, care au, in general, activitate de relatii cu clienti.”
Dr. Florin Lazarescu detaliaza, spunand ca aceste persoane au venituri medii sau ridicate, pentru ca si preturile sunt pe masura. Sunt mai educate si au un standard de sanatate si igiena dentara mai ridicat. “S-au ingrijit de aceste aspecte pana la varsta respectiva intr-o oarecare masura. Problemele cu care vin nu sunt grave, ci sunt ori de estetica (aliniere, albire) ori cerinte foarte specifice, de genul operatii sau implanturi.”




si cum aceste servicii sunt din ce in ce mai cautate, si procentajul cu care acestea contribuie la cifra de afaceri a clinicilor este in crestere. “Anul 2005 a fost destul de bun si a adus o cifra de afaceri in jurul a 1,75 milioane de lei, iar peste 60% din incasari au fost din servicii de cosmetica dentara”, precizeaza Dinu.

Iar aceasta crestere determina medicii sa se perfectioneze in domeniu. “Avem 700 de membri din cei 8.000 medici stomatologi activi in tara”, spune Alecsandru Ionescu. “Medicii sunt interesati de estetica dentara si vor fi din ce in ce mai mult. Incasarile sunt substantial mai mari cand asemenea cunostinte sunt puse in practica, iar investitia in cursurile de perfectionare nu este deloc mare, in Romania, un astfel de curs costand 550 de euro”.