Potrivit datelor comunicate de grupul Alexandrion, anul trecut mai bine de jumătate din cifra de afaceri brută a însemnat contribuții la stat. “În 2014, am plătit taxe în valoare de 32,9 milioane de euro, cu 4,5 milioane de euro mai mult decât în 2013”, a precizat Nawaf Salameh, fondatorul și președintele Alexandrion Grup România.

În ceea ce privește cifra de afaceri netă a grupului, aceasta a crescut de la 22,6 mil. euro, în 2013, la 23,4 mil. euro anul trecut.

Mai mult, rezultatele financiare au înregistrat creștere într-un an în care și bugetul de investiții destinat dezvoltării și promovării brand-urilor proprii s-a dublat față de anul 2013, de la 4,2 milioane de euro la 8,4 milioane de euro.  În același timp, au crescut și veniturile înregistrate din vânzările la export, 2014 aducând o valoare a exportului de 1,8 milioane de euro. În acest moment, cele mai mari piețe externe de desfacere sunt Spania și Italia, însă, pentru perioada următoare, este vizată consolidarea prezenței și dincolo de continentul european.

“2014 a fost un an important pentru noi și pentru piața de băuturi spirtoase în general, în condițiile în care ne-am confruntat cu o creștere a accizei și o cronicizare a fenomenului de comercializare a produselor contrafăcute – să nu uităm că piața neagră înseamnă peste 90% din întregul segment de băuturi spirtoase”, a mai spus Nawaf Salameh.

În cei 20 ani de activitate, compania a creat unele dintre cele mai puternice brand-uri din România, fiind produși peste 120 milioane litri și vândute peste 223 milioane de sticle de băutură. Printre cele mai cunoscute branduri produse în fabrica de la Dealu Mare, din județul Prahova, se află vinarsul Brâncoveanu XO, VS şi VSOP, Alexandrion 5* şi 7*, Cava D’Oro, Vodka Alexander şi Vodka Kreskova, afinata, vişinata și caisata Saber Premium sau Saber Fructe de Pădure.