În spatele unor astfel de produse se află un brand puternic, iar cel mai bun exemplu este cel al companiei Coca-Cola, care se poate lăuda cu cea mai valoroasă marcă din lume, în valoare miliarde de dolari, scrie Business Insider.
Potrivit Brand Z, pe de altă parte, cel mai valoros brand este McDonald’s, însă nici Cheerios, Campbell’s şi Starbucks nu se află mai prejos. Deşi cunoscute în România, multe dintre acestea nu au cucerit încă piaţa românească.
În spatele acestor branduri puternice se află campanii costisitoare de advertising. În 2011, Procter & Gamble, producătorul Gilette, a cheltuit 9,3 miliarde de dolari pe astfel de campanii, respectiv 11.3% din vânzările totale înregistrate pe parcursul întregului an.
Colgate-Palmolive a investit cca. 428 milioane de dolari pe advertising în ultimul trimestru al anului precedent, cu 5% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2010.
Produse ieftine precum băuturile carbogazoase de la Coca-Cola, pasta de dinţi Colgate şi bananele Dole există din secolul al 19-lea şi s-au extins în nenumărate părţi ale lumii. Campbell’s şi Cheerios există de la jumătatea secolului 20, perioadă lungă în care consumatorii au avut timp să capete încredere în acestea şi să devină fideli mărcilor.
Iată, în continuare, 10 produse care, deşi costă sub 5 dolari/bucată, au o cotă de piaţă semnificativă şi aduc profit de miliarde de dolari comapniilor producătoare:
1. Aparatul de ras Gillette
2. Coca-Cola
3. Campbell’s Soup
4. Trident
5. Cartofii prăjiţi de la McDonald’s
6. Bananele Dole
7. Pasta de dinţi Colgate
8. Sucul Tropicana Orange
9. Cheerios
10. Cafeaua de la Starbucks