Câți bani a încasat Pro TV din publicitate și de la cabliști

Pro TV a avut în primele trei luni încasări mai mari decât anul trecut. Cu toate acestea, profitul Pro TV a fost mai mic în primele luni din 2020, față de primele luni din 2019, deși veniturile au fost mai mari, scrie Pagina de Media care citează raportul trimestrial al CME, compania-mamă a Pro TV, listată la bursă.

Ce venituri a încasat Pro TV în 2020

Peste 39,5 milioane de dolari au totalizat veniturile Pro TV în primul trimestru din 2020, un plus de 700.000 față de 2019. Din total, publicitatea a adus 26,4 milioane de dolari, cu 100.000 de dolari sub aceeași perioadă a anului trecut. În materie de publicitate, anul 2020 a început pe creștere, după ce în 2019, băncile și telecomunicațiile și-au redus investițiile publicitare, ca urmare a Ordonanței 114.

Creșterea din primele două luni s-a oprit în martie, ca urmare a stării de urgență. “Multe domenii ale economiei au investit mai puțin în publicitate, ca urmare a schimbărilor comportamenului de advertiser, schimbări generate de pandemia de COVID-19”, arată raportul.

Încasările de la operatorii de cablu au crescut

Au crescut însă încasările care vin de la operatorii de cablu (posturile Pro TV se transmit contracost): 12,1 milioane de dolari au fost încasările de aici, cu aproape un milion peste anul trecut. Prețul mai mare, dar și creșterea numărului de abonați este răspunsul. De unde vin abonații noi? Un posibil răspuns: din zonele rezidențiale care se dau în folosință (sau de la cei care s-au întors acasă și și-au reactivat abonamentele).

De ce profitul a fost mai mic

Cu toate că veniturile Pro TV au fost ceva mai mari, profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a fost în scădere. Anul trecut, profitul era de 17,5 milioane de dolari, anul acesta a fost de 15 milioane.

Oficialii CME explică:

Costurile au crescut însă în 2020, comparativ cu anul trecut. În 2019, spune raportul CME, au fost implementate măsuri de scădere a costurilor (ca urmare a ordonanței care a dus la reducerea publicității telekom & banking).

Reducerea costurilor în 2019 a fost posibilă și datorită unor proceduri fiscale legate de TVA de la momentul respectiv, care nu s-au mai aplicat și în 2020.

Costurile din 2020 au fost compensate parțial, spune raportul, din drepturile de difuzare ale meciurilor care au fost anulate (Campionatul European).