Potenţiala achiziţie a Brilliance, principalul partener chinez al BMW, de către al doilea producător auto din China vine într-un moment în care Huachen Automotive Group – principalul acţionar al Brilliance – este în pragul falimentului, conform reuters.com

Potrivit negocierilor, FAW va achiziţiona iniţial 30,43% din acţiunile Brilliance deţinute de Huachen şi 11,89% din acţiunile deţinute de grupul de stat Liaoning Provincial Transportation Investment, apoi va face o ofertă voluntară pentru restul titlurilor Brilliance, arată sursa menționată.

Principalul partener chinez al BMW ar putea fi achiziționat pentru 7,2 miliarde de dolari

De asemenea, reprezentanţii FAW şi BMW nu au dorit să comenteze informaţia, iar cei ai Brilliance şi Liaoning Provincial Transportation Investment Group nu au răspuns solicitărilor de a comenta. Huachen susţine că informaţia este falsă, fără a da amănunte suplimentare.

Brilliance, cu sediul în Shenyang, capitala provinciei Liaoning, şi grupul german BMW AG au o societate mixtă – BMW Brilliance Automotive – responsabilă pentru aproape tot profitul Brilliance. Dar BMW intenţionează să-şi majoreze anul viitor participaţia la 75%, preluând controlul societăţii mixte. BMW ar urma să plătească 3,6 miliarde de euro pentru încă 25% din acţiunile BMW Brilliance Automotive.

Trebuie menționat că Brilliance deţine de asemenea 51% dintr-o societate mixtă cu compania franceză Renault SA.

FAW, cu sediul în Changchun, provincia Jilin, are partneriate cu Volkswagen AG şi Toyota Motor Corp pentru a produce automobile în China. De asemenea produce sub propriul brand camioane de mare tonaj.

Posibilă colaborare între Renault şi Daimler

Mutare importantă pe piaţa auto mondială: giganţii Renault şi Daimler (compania-mamă a Mercedes-Benz) ar putea dezvolta în comun cel puţin un mod de autovehicul, continuând astfel parteneriatul început în 2010.

Constructorul auto francez Renault şi grupul german Daimler discută posibilitatea de a dezvolta în comun cel puţin un model de autoutilitară de mari dimensiuni. Acest nou proiect ar putea revitaliza un parteneriat care în ultima vreme a pierdut din elan, au declarat pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar.

Grupul Renault vrea să încheie noi parteneriate în domenii precum producţia de baterii pentru automobilele electrice, în încercarea de a-şi reduce costurile şi a îmbunătăţi marjele de profit. Grupul francez a înregistrat pierderi record de mai bine de 7 miliarde de euro în prima jumătate a lui 2020.