Magazinele și depozitele Kaufland România sunt cele care primesc certificarea DEKRA pentru măsuri sigure de prevenție împotriva răspândirii Covid-19, ce atestă oficial că sunt ,,locații de încredere”.

O sumă imensă de peste 20 de milioane de lei (echivalentul a peste 4 milioane de euro), a fost investită de Kaufland România de la declanșarea pandemiei și până în prezent, în implementarea măsurilor de protecție și prevenție în spațiile sale – magazine, depozite și sedii.

Acest standard de siguranță a fost acordat în urma unor ample verificări făcute de compania germană de auditare DEKRA, un organism de certificare independent, ce activează în domeniul siguranței de peste 90 de ani, în peste 60 de țări.

Pentru a obține această certificare, Kaufland România și-a pus la dispoziție magazinele și depozitele pentru un control ce a durat 45 de zile, timp în care o echipă de auditori ai companiei DEKRA s-a deplasat pe teren, în toate cele 135 de magazine și 2 depozite.

Inspectorii de audit au verificat o serie de 134 de criterii înainte de a acoda acest certificat, care reprezintă  dovada că măsurile sunt implementate corect și sunt conforme cu toate standardele sanitare internaționale și locale.

Ionuț Muntean, Director Executiv DEKRA România, spune că acest standard de siguranță a fost dezvoltat în Germania și ,,se acordă numai în urma controalelor în teren, nu online, ceea ce face ca întregul proces să fie complet, riguros, de încredere și corect”.

Auditurile acestei companii sunt efectuate prin liste de verificare bazate pe principalele recomandări și protocoale internaționale ale Organizației Mondiale a Sănătății și locale ale agențiilor și autorităților guvernamentale.

Standardul confirmă implementarea tuturor măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19 pe întregul spațiu de desfășurare al activității Kaufland România, inclusiv în etapele de recepție a mărfii, controlul furnizorilor și la intrarea în unitate, precum și în serviciile de igienă, sanitație și întreținere, precum și de instruire a personalului și de informare a clienților.

Certificarea DEKRA vine să susțină toate eforturile depuse de Kaufland România încă de la începutul pandemiei, pentru a oferi dovada unor spații sigure de cumpărături, atât pentru clienți, cât și pentru angajați.

Numai în magazine, Kaufland a luat măsuri precum montarea porților de termometrizare la intrare, cu sistem de detectare automată a temperaturii, fără contact direct, dotarea spațiilor cu dispensere automate fără atingere, cu gel și șervețele dezinfectante pentru clienți și angajați, instalarea geamurilor de plexiglas la case, asigurarea echipamentelor suplimentare de protecție de unică folosință pentru angajați, sporirea frecvenței igienizărilor, amplasarea elementelor de signalistică de prevenție în toate spațiile și asigurarea informării corecte și complete prin sesiuni de instructaj periodic și înființarea unei linii telefonice speciale pentru angajați.