În anii care au urmat, METRO Cash & Carry România și-a consolidat poziția de lider prin expansiunea rețelei la 30 de magazine, prin lansarea unor tendințe cu rol crucial în modelarea dezvoltării industriei comerţului cu ridicata şi care au influențat major piața locală de comerț: gama largă şi disponibilitatea ridicată a produselor, precum şi dezvoltarea rapidă a unui sistem logistic şi de gestionare a mărfurilor de înaltă performanţă.

„Pentru noi, cei 20 de ani ai METRO Cash & Carry în România reprezintă atât un motiv de sărbătoare, cât și o ambiție pentru viitor. Ne-am propus să păstrăm rezultatele bune obținute până acum și să rămânem partenerul de încredere al clienților noștri profesioniști, precum și al antreprenorilor români. Mai mult, folosim această ocazie pentru a le mulţumi clienţilor, angajaţilor, furnizorilor şi partenerilor noştri şi pentru a ne consolida relaţiile, succesul înregistrat în cei 20 de ani datorându-li-se acestora.”, a declarat Roland Ruffing, CEO METRO România.

Încă de la început, activitatea METRO în România a însemnat mai mult decât sistemul de vânzare cash&carry, de aceea compania a dezvoltat o oportunitate unică pentru toți partenerii săi de afaceri de a se cunoaște și de a interacționa în cadrul unui singur eveniment. Astfel, în 2006, METRO Cash & Carry România a organizat prima ediție METRO Expo, un eveniment dedicat exclusiv clienților, partenerilor precum și soluțiilor și produselor disponibile doar în rețeaua METRO. Pe parcursul celor 4 ediții organizate până în prezent (2006, 2008, 2012, 2015) au fost implicați peste 1.200 parteneri de afaceri, aproximativ 1.500 angajați METRO și cei 150.000 vizitatori.

De asemenea, METRO a susținut dezvoltarea afacerilor locale din domeniul HoReCa prin lansarea primului program de pregătire și formare continuă în cadrul Academiei de Gastronomie METRO, cât și prin competiții dedicate personalului specializat. Lansată în 2008, sub numele de Centrul de Competență în Gastronomie, Academia de Gastronomie METRO a reușit să pregătească peste 7.500 de cursanți, provenind de la peste 1.500 clienți profesionişti METRO, prin intermediul celor 100 tipuri de cursuri disponibile.

Mai mult, toți clienții profesioniști ai companiei, din domeniul comerțului, beneficiază în mod direct de susținerea și expertiza companiei din acest punct de vedere. Astfel, în 2012, a fost lansat în România primul program de susținere a micilor întreprinzători din comerțul tradițional, LaDoiPași, prin care METRO România oferă partenerilor săi consultanță specializată și asistență pe toată perioada desfăşurării parteneriatului. Rețeaua LaDoiPași cuprinde acum apprx. 430 magazine, disponibile în toate cele 40 județe ale României. 

Pornind de la cererea în continuă creștere pentru produsele proaspete, cultivate local, precum și de la nevoile stringente ale agricultorilor, METRO Cash & Carry România a inițiat și lansat în 2012, programul „De-ale noastre”, platforma de susținere a producătorilor locali, unică pe piața din România, prin care compania le oferă agricultorilor implicați în program consultanță specializată pe tot parcursul procesului de producție, soluții de colectare și un loc stabil pentru desfacerea mărfii, în magazinele rețelei sale.