Pe 29 septembrie 2017 a fost inaugurată și macaraua portuara Hiarom HCS640 primul produs de acest tip realizat în afara țării. Compania a definitivat proiectul și execuția macaralei portuare pentru șantierul naval Navi Arsenal din Varna care efectuează reparații de nave civile și militare.
 
Denumirea macaralei HCS 640, provine de la „Hiarom Crane Shipyard” și 640 tone x metru, reprezentând momentul de ridicare maxim. Este o macara de tip „portic”, cu o bază mobilă, pe sub care este posibilă circulația vehiculelor rutiere. Pe aceasta a fost montată o platformă rotitoare și două brațe articulate care au mișcare sincronă, fapt ce permite menținerea sarcinii pe plan orizontal atunci când se dorește mărirea sau micșorarea razei. Avantajele față de o macara cu braț normal țin de ușurința în operare, precum și de consumul de energie. HCS 640 este una dintre cele mai mari macarale de acest tip produse în România. „Cred că avem unul dintre cele mai moderne produse de pe piață la ora actuală. Am folosit convertizoare de frecvență de ultimă generație, cel mai modern mod de a controla motoarele electrice – cel puțin pentru utilaje de construcții -, la partea de automatizare există un PLC de ultimă generație, model 2017, în timp ce la nivel de software putem concura cu piața internațională”, a declarant Cristian Ionescu, director de producție Hiarom Invest.
 
HCS 640 dispune și de un sistem de camere foarte performant, de proveniență Orlaco (Olanda), incluzând o unitate cu zoom 20X în vârful brațului, dar și o cameră tip „dome”, poziționată dedesubt, sincronizată cu rotirea platformei, care permite operatorului o vizibilitate excelentă la deplasare. Bascularea brațului se face cu ajutorul unui cilindru hidraulic Hawe (Austria), rotirea se face cu două motoare electrice asincrone cu reductoare planetare, iar pentru deplasare sunt folosite opt motoare electrice, a căror sincronizare a necesitat o documentare atentă.