Grupul Grampet anunță lansarea operațiunilor Eurorail Logistics doo Serbia, în același an în care țara vecină liberalizează piața de transporturi de mărfuri pe cale ferată.  

Primul tren încărcat a parcurs traseul Subotica (granița cu Ungaria) – Surcin (în apropiere de Belgrad). Din Surcin urmează să plece un tren încărcat până la granița cu România, de unde va fi preluat de Grup Feroviar Român. Operatorii Grupului Grampet realizează, astfel, un cerc al transporturilor şi schimburilor de marfă, rezultând o dezvoltare regională mai puternică printr-o conectivitatea mai bună.

„Vorbim despre o premieră, pentru că onorăm și conectăm comenzile clienților în mai multe țări, în special Serbia, la scurt timp după liberalizarea pieței locale de transporturi pe calea ferată. Suntem, de altfel, primul operator privat român de profil prezent în acest moment în țara vecină”, subliniază Gruia Stoica, Președintele Grupului Grampet – Grup Feroviar Român. „Ne consolidăm astfel poziția de lider regional și profilul internațional, Grupul Grampet fiind prima multinațională înființată în România, cu prezență în Ungaria, Bulgaria, Moldova, Serbia, Slovacia, Croația, Austria, Germania și, de curând, Grecia) și cu strategie de extindere în alte 7 țări”.

 

Eurorail Logistics doo Serbia este cel mai tânăr operator din grup, fiind licențat pentru transportul intern și internațional de mărfuri pe calea ferată și manevră industrială din 2013.

Pentru a preîntâmpina solicitările clienților, EURORAIL LOGISTCS doo Serbia, împreună cu operatorii feroviari din grup GRAMPET CARGO AUSTRIA, TRAIN HUNGARY, TRAIN HUNGARY CROATIA, GRUP FEROVIAR ROMÂN, BULGARIAN RAILWAY COMPANY oferă solutii logistice complexe, dispunând de o flotă de 20.000 vagoane și 400 locomotive.

Experiența și know-how-ul echipei Grup Feroviar Român a fost esențială pentru lansarea primului operator feroviar privat român din Serbia. 

„Am construit business-ul treptat, cu pași mărunți, pentru că suntem pe o piață nouă și a trebuit să ne familiarizăm cu regulamentul sârb de transporturi pe cale ferată”, spune Adrian Andon, consultant, divizia de Exploatare. „Am angajat primii mecanici şi revizori tehnici de vagoane (RTV-iști), le-am transmis instrucțiunile și modul de lucru al Grupului Feroviar Român și, iată, se văd primele rezultate”.

Primul tren încărcat al EURORAIL LOGISTICS doo Serbia a efectuat transportul cu resurse proprii și personal sârb, într-un timp mai mic față de media locală, datorită flotei sale eficiente.  

Cu un portofoliu de clienți în creștere, compania își propune să angajeze peste 100 de oameni în 2019, cu precădere mecanici, ingineri, dispeceri şi RTV-işti. Noii angajaţi vor beneficia de pachete salariale motivante și programe de calificare internă, Grupul GRAMPET aplicând o politică strictă de învățare continuă și consolidare permanentă a competențelor tehnice.

Te-ar putea interesa și: