Capitala va avea autobuze hibrid în cel mult doi ani. Municipiul București a scos la licitație, pe Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, un contract de 195 de milioane de lei(41 milioane euro) pentru achiziționarea a 130 de autobuze cu sistem de propulsie hibrid, diesel și electric, banii provenind din fonduri UE, scrie www.romanialibera.ro

Autobuzele hibrid sunt din gama 12 metri (12000±350mm), cu tracţiune hibridă, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu trei uşi şi aer condiţionat în salonul de călători.

“Achiziționarea a 130 autobuze hibride noi, din gama 12 m (12000±350mm), cu tracţiune hibridă, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu trei uşi şi aer condiţionat în salonul de călători, conform tuturor cerințelor din caietul de sarcini; Livrarea SDV-urile și echipamentelor specifice, soft-urile de aplicație (cu licența nelimitată în timp), piesele de schimb și materialele de primă dotare, agregatele și unitățile electronice de comandă de prima dotare, reperele consumabile și de mare uzură, materialele consumabile și de mare uzură prevăzute în anexele la contract; Asigurarea activităților de service, de remediere a defecțiunilor, să furnizeze ansamble, subansamble, piese și materiale în perioada de garanție, conform specificațiilor caietului de sarcini; Asigurarea instruirii personalului Achizitorului, în conformitate cu obligațiile asumate prin prezentul contract, prin propunerea tehnică și propunerea financiară”, sună anunțul din SICAP.

Durata contractului va fi de 19 luni, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 7 mai 2019. Criteriile de departajare sunt, pe lângă preț, eficiența energetică, confortul pasagerilor, disponibilitatea pentru livrarea în primul an a câtor mai multe dintre autovehicule.

În cele 40 de milioane de euro pe care Primăria vrea să le plătească pentru autobuze hibrid(300.000 de euro pe bucată) intră și echipamentele electronice de interior, piesele de schimb, pe perioada garanției, și instruirea șoferilor regiei de transport local.

 

Operatorii economici ce depun ofertă trebuie să aibă o medie a cifrei de afaceri anuale pe ultimii trei ani (2016, 2017, 2018) de minim de 66,19 milioane de lei. De asemenea, ofertantul va prezenta lista principalelor livrări de produse efectuate în ultimii trei ani din care să rezulte că a livrat/furnizat produse similare în valoare cumulată de minim 39 milioane de lei. De precizat, România nu are niciun producător de autobuze de acest tip, deci lupta se va da între producătorii străini.

Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor este de 40 de zile pentru prima sesiune și de 23 de zile pentru a doua sesiune. Primăria Bucureşti va răspunde solicitărilor de clarificari cu 28 de zile înainte de data limită de depunere a ofertelor în prima sesiune și cu 11 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor, pentru a doua sesiune.

Cele 130 de autobuze hibrid vor fi utilizate pe nouă trasee din Capitală, potrivit studiului de oportunitate pentru această achiziţie, astfel: 105, 123, 131, 133, 178, 205, 301, 304, 605.

Primarul Gabriela Firea a anunțat, încă din campania electorală din 2016, că are de gând să schimbe o bună parte din flota actuală a RATB, deja uzată moral. La 3 ani de la preluarea mandatului, nu a reușit să cumpere efectiv decât 400 de autobuze diesel Otokar. Achiziția a fost plină de controverse, din momentul lansării în licitației și până în prezent, când relatările despre problemele pe care le au autobuzele se țin lanț. În prezent, este în licitație un contract de 200 de milioane de euro pentru livrarea de tramvaie.

Te-ar putea interesa și: