Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Poliţia nu mai foloseşte radarele fixe

Autor: | | 20 Comentarii | 9895 Vizualizari

Poliţia rutieră depistează, în prezent, vitezomanii de pe şosele doar cu radare mobile, cele fixe nemaifiind funcţionale, conform Inspectoratului General al Politiei Române.

Politia rutiera nu mai dispune de sisteme fixe funcţionale, cu rol de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, ci doar de radare mobile.

Agenţii au în folosinţă în prezent 639 de radare mobile repartizate la inspectoratele judeţene de poliţie (în medie 14 aparate/judeţ), Brigada Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti (36) şi Secţia de Poliţie Autostrăzi (24).

Nici radarele fixe amplasate pe Drumul Naţional 1 nu mai sunt funcţionale în prezent. Vitezomanii riscă amenzi  cuprinse între 195 şi 1950 de lei.

Codul rutier stabileşte că un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Salariul minim brut pe economie a fost majorat din 1 ianuarie 2015 la 975 de lei, de la 900 de lei, cât era în 2014, urmând ca din 1 iulie 2015 să ajungă la 1.050 de lei.

Siguranţa rutieră din România

România se clasează printre statele membre UE cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale în anul 2014, înregistrând 91 de decese la fiecare milion de locuitori, aproape dublu faţă de media europeană (51 decese / 1 milion locuitori). Datele statistice arată însă că România a înregistrat progrese în domeniu, reuşind să reducă numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere cu 24%  în ultimii 4 ani (semnificativ peste media UE de 18%).

Comparativ cu anul 2013, reducerea numărului de accidente rutiere mortale a continuat, deşi într-un ritm mult mai scăzut, de doar 2%, apropiat de media UE (1%).

România, alături de Letonia, înregistrează şi cel mai ridicat procent al deceselor în rândul pietonilor din numărul total de victime al accidentelor rutiere (39% faţă de media UE de 22%). În ceea ce îi priveşte pe ciclişti, procentul deceselor înregistrate în România este aproape de media europeană (9% vs. 8%), în timp ce în cazul motocicliştilor indicatorul este mult sub această medie (3% vs. 15%).

În cele 28 de state membre ale Uniunii s-au înregistrat, în 2014, 25.700 de accidente rutiere mortale. Din totalul victimelor, 22% erau pietoni, 8% ciclişti, 15% motociclişti, 3% conducători de motorete, restul de 52% fiind reprezentat de şoferi sau pasageri ai autoturismelor.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.