Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Plimbatul hârtiilor, ocupaţia antreprenorilor la început de drum

Autor: | | 0 Comentarii | 340 Vizualizari

Să devii antreprenor în România a fost și este încă o mare provocare. Și totul pornește de la primii pași pe care trebuie să îi faci ca să intri în legalitate, pune punctul pe „i“ Raluca Zamfir, care a fondat o agenţie de PR în urmă cu patru ani.

Capital continuă campania „IMM-ist în România“ şi vă prezintă problemele concrete de care se lovesc micii întreprinzători în activitatea lor de zi cu zi, dar şi posibile soluţii identificate de aceştia. RANEvents, agenţia de PR fondată în 2012 de Raluca Zamfir, a ajuns la o cifră de afaceri de jumătate de milion de euro şi şapte angajaţi. Privind în urmă, antreprenoarea spune că nu i-a fost deloc uşor. „Ai o idee de business, ţi se pare o super idee şi vrei să te apuci să o pui în practică? Începi să te documentezi, să vezi ce soluţie juridică e cea mai bună pentru tine. Să îţi faci firmă? Să lucrezi ca persoană fizică autorizată? Să mergi pe varianta de cooperativă? Orice ai alege, te avertizez că te aşteaptă un proces birocratic ce implică mai multe drumuri pe la mai multe autorităţi“, atrage atenţia Raluca Zamfir. 

Practic, continuă ea, „o să plimbi hârtii de la o instituţie la alta pentru că în România anului 2016, ele, instituţiile, nu sunt în stare să comunice între ele. Nici nu se pune problema să depui ceva online, unele instituţii încă nu au POS-uri, cum ar putea accepta ca valide documentele trimise online?“. În cazul ei, când a pornit agenţia de comunicare pe care o conduce acum, a ales să preia o firmă deja existentă şi să o dezvolte. Asta a scutit-o de ceva drumuri, dar nu complet. „Pentru cei mai mulţi antre­prenori pe care îi cunosc rămâne un mister încetineala cu care instituţiile statului progresează din punct de vedere tehnologic. Din punctul meu de vedere, ar fi ideal ca toată hârţogăraia de care statul are nevoie să poată fi trimisă online. Am scuti timp şi bani de ambele părţi“, spune antreprenoarea. Ce alte obstacole au stat în calea businessului ei de comunicare?

Piedici legate de deontologia domeniului în care profesezi 

R.Z.: Orice câmp de activitate are propriul cod de etică, chiar dacă uneori nescris. E de la sine înţeles ce e moral şi ce e imoral în comunicare, de exemplu. Din păcate, sunt încă destule agenţii pe piaţă care nu joacă corect, ci apelează la subterfugii, relaţii, combinaţii şi alte scheme care să le aducă rapid clienţi. Am avea o piaţă de comunicare mult mai bună dacă am juca cu toţii cu cărţile pe faţă, organizând pitchuri pe bune şi evaluând participanţii după criterii foarte clare şi obiective, dar şi foarte transparente. Alte probleme cu care se confruntă micii antreprenori ţin de relaţia cu proprii angajaţi. Când ai un business mic în care investeşti tot timpul şi toată energia ta, îţi doreşti angajaţi responsabili şi dedicaţi. Dar ei nu sunt aşa de uşor de găsit şi de păstrat. Avem o grămadă de universităţi – multe doar fabrici de diplome – însă calitatea absolvenţilor e îndoielnică. Am întâlnit tineri care nu ştiau să scrie corect – ceea ce e esenţial într-o agenţie de comunicare – sau care îşi doreau salariu de 1.000 de euro şi program de patru ore pe zi în care să stea pe Facebook. Din păcate, sunt destul de puţini absolvenţii profesionişti şi serioşi şi sunt greu de găsit, mai ales că mulţi preferă să plece din ţară. În aceste condiţii, e complicat să îţi formezi o echipă pe termen lung, iar fluctuaţiile de personal într-un business mic pot genera instabilitate şi pot transmite un mesaj de fragilitate către clienţi, ceea ce nu e de dorit. Eu una merg pe varianta internship-ului. Am adesea studenţi în practică şi îi angajez pe cei care se remarcă în timp şi care au calităţile necesare jobului.

Instabilitatea cadrului legal e o altă sursă de frustrare 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.