“Vânzările de falsuri, plus vânzările de produse originale furate din străinătate cresc alarmant.  În Autovit,  într-o singură zi, s-au vândut produse fake şi furate în valoare de 300.000 de euro”, arată Oliver Petcu, managing partner la CPP, care ar trebui să fie, de-acum, marea spaimă pentru industria luxului. El împarte piaţa falsurilor de lux în două segmente: produse contrafăcute și produse originale furate din străinătate, fie din magazine, fie de la clienţi. În cazul primei categorii, cele mai falsificate sunt ceasurile – “mărci precum Hublot sau Audemars Piguet se vând în târguri, gen Autovit – Vitan, cu 200-500 euro”, spune Petcu. În cazul produselor originale furate, acestea sunt vândute la preţuri cu 50% mai mici decât preţul din magazin, tot prin târguri, prin birourile firmelor, la cluburi de fotbal sau "din portbagaj". În general, astfel de vânzări sunt ‘’la cerere’’, explică Oliver Petcu.
CPP Management Consultants a analizat performanţele înregistrate în ultimul an de unele dintre brandurile de lux prezente pe piața locală. Astfel, chiar și cu două noi deschideri sonore – Emporio Armani (noiembrie 2010) și Gucci (decembrie 2010) –, piața de modă şi accesorii, pe care Oliver Petcu o estimează la 72 mil. euro în 2010, va stagna în 2011. În multibranduri, vânzări bune au Roberto Cavalli şi Christian Dior (Victoria 46), Prada (Mengotti) şi Scabal (Casa Frumoasă).
Louis Vuitton rămâne de departe liderul pieţei pe segmentul de accesorii, magazinul mono-brand din cadrul galeriei de la JW Marriott înregistrând vânzări record – 5,1 mil. euro in 2010, potrivit CPP –, în raport cu spaţiul pe care îl deţine, dar și în comparaţie cu alte capitale din regiune, cum ar fi Budapesta sau Kiev. “Având în vedere rezultatele excepţionale, este foarte probabil ca în 2012, Vuitton să accelereze procesul de căutare a unui alt spaţiu, mai central, cu vizibilitate mai mare, dar și o suprafaţă cel puţin dublă faţă de magazinul de la Marriott. O astfel de mutare ar oferi francezilor posibilitatea de a completa liniile de produse de la București și cu îmbracăminte”, comentează Oliver Petcu.
În cazul vânzărilor de bijuterii şi ceasuri de lux – piaţa a scăzut cu pânâ la 26% în 2010, iar trendul se menţine şi în 2011-, în continuare românii cu bani preferă să cumpere din străinătate piesele de peste 1.000 euro. “Odată cu creşterea preţului aurului pe pieţele internaţionale, preferinţa pentru ceasuri din aur e evidentă”, observă Petcu. Cât priveşte bijuteriile, în ultimele şase luni, au crescut vânzările unor branduri ca D&G, Versace şi Rosato.
Pentru 2011, Petcu dă ca sigură intrarea în România, prin franciză, a mărcilor Alfred Dunhill (modă și accesorii masculine) și Ermanno Scervino. Mult așteptata intrare a casei de modă Burberry (via Global Eye Investments, o companie care investește în diverse domenii – energie, retail, servicii, telecomunicații etc.) se amâna pentru 2012, spune șeful CPP Management.