Analiza are în vedere şase sectoare – domicilii conectate (spre ex. contorizări inteligente), transport conectat (platforme de car-sharing – folosire comună a maşinilor), educaţie (e-learning), sănătate (mHealth) şi divertisment (platforme online de muzică) – toate acestea reprezentând, în principiu, o gamă largă de puncte de contact în viaţa de zi cu zi. Studiul explorează interacţiunea între mega-tendinţele legate de schimbările demografice şi tiparele sociale pe de o parte şi  inovaţiile tehnologice pe de altă parte, acestea din urmă determinând modurile în care oamenii ajung să aibă vieţi mai conectate.

“Analiza noastră scoate în evidenţă potenţialul ridicat de creştere a veniturilor în cele şase sectoare conectate, pe parcursul următorilor cinci ani. De la aproximativ 215 miliarde de dolari cât valora anul trecut, piaţa “dispozitivelor conectate” va ajunge să valoreze 1 trilion de dolari la nivel global până în anul 2020, reprezentând o creştere medie anuală de 29% în acest interval”, a precizat Ionuţ Simion, Country Managing Partner, PwC România

“Analizele despre lumea conectată se axează inevitabil pe tehnologie, însă ele nu ar trebui să excludă factorul uman. Schimbarea atitudinilor şi a preferinţelor sunt la fel de influente precum sunt platformele tehnologice în determinarea modului în care va arăta viitorul. De fapt, este mai probabil ca oamenii şi nu tehnologia să fie adevăraţii agenţi ai schimbării. Astfel, trebuie să ne uităm cu atenţie la motivaţiile care conduc la aceste opţiuni şi la modul în care ele pot fi relevante pentru companii acum şi în viitor”, a adăugat Ionuţ Simion.

Modul în care aceste schimbări afectează companiile variază de la sector la sector. Anumite industrii s-au confruntat deja cu transformări vizibile ale modelelor de afaceri tradiţionale. Spre exemplu, sectorul de media şi divertisment a fost transformat de platformele digitale care oferă conţinut sub forma de streaming sau servicii on-demand ce ocolesc canalele tradiţionale. În acelaşi timp, alte sectoare – cum ar fi serviciile pentru gospodării – nu diferă cu mult faţă de modul în care au funcţionat decenii la rând.

“Schimbarea va veni în toate industriile. Pe măsură ce ajungem la ceea ce pare a fi punctul critic al schimbărilor bruşte şi decisive, companiile trebuie să se pregătească pentru relaţii noi, directe, cu consumatorii – şi să dezvolte capacităţi şi competenţe diferite de cele cu care operează în prezent. Deja observăm cum mulţi actori noi propulsaţi de tehnologie au schimbat modul de funcţionare a industriilor şi pieţelor tradiţionale, aşadar există un potenţial imens de creştere în acest sector. Întrebarea este cine va fi cel mai bine poziţionat pentru a profita de avantajele aduse de lumea dispozitivelor conectate”, a conchis Simion.