Piaţa auto europeană a scăzut în luna octombrie, din cauza restricţiilor adoptate pentru a limita răspândirea coronavirusului.

România în schimb a fost ţara unde vânzările de automobile au înregistrat cel mai puternic ritm de creştere, arată cifrele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite AFP.

România și Irlanda, excepțiile

Astfel,  1,129 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în luna octombrie 2020 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în scădere cu 7,1% comparativ cu 1,215 milioane de unităţi, înregistrate în aceeaşi lună din 2019, potrivit sursei citate.

Piaţa auto din România a înregistrat însă un salt de 17,6% în luna octombrie 2020, fiind înmatriculate 12.523 de autoturisme, comparativ cu 10.649 autoturisme în luna octombrie a anului trecut.

În rândul statelor membre, doar Irlanda a mai înregistrat o creştere (de 5,4%) a vânzărilor de autoturisme în luna octombrie.

ACEA subliniază că toate pieţele auto din UE au continuat să înregistreze scăderi în luna octombrie.

Vânzările în Spania şi Franţa au scăzut cu 21% respectiv 9,5%, în timp ce Italia, Germania şi Marea Britanie au înregistrat scăderi mai moderate de 0,2%, 3,6% şi respectiv 1,6%.

Cota de piaţă a Dacia în UE a urcat în octombrie 2020

În ceea ce priveşte marii producători auto, în luna octombrie, vânzările Volkswagen Group şi PSA au scăzut cu 7,5% respectiv 5,3%, în timp ce vânzările Renault au crescut cu 0,5%.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE, Marea Britanie şi ţările EFTA au crescut cu doar 0,1%, în octombrie, până la 38.749 de unităţi, însă cota de piaţă a Dacia a urcat la 3,4% în luna octombrie 2020, de la 3,2% în aceeaşi lună a anului trecut.

Guvernele europene adoptă măsuri pentru a salva sectorul auto care a fost afectat de prăbuşirea cererii ca urmare a crizei coronavirusului.

Marţi seara, Guvernul german a anunţat că alocă cinci miliarde de euro pentru dezvoltarea şi producţia de automobile prietenoase cu mediul. La rândul său, Franţa prelungeşte stimulentele pentru a ajuta populaţia să cumpere noi autoturisme iar Guvernul italian pune deoparte sute de milioane de euro pentru sprijinirea sectorului auto.