În martie, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari). Combinarea PSA cu Opel şi brandul său britanic Vauxhall va crea al doilea mare producător auto din Europa, în urma grupului german Volkswagen şi înaintea alianţei Renault-Nissan. În urma tranzacţiei, PSA va controla 16% din piaţa auto europeană, fiind depăşită doar de Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 24%. Entitatea combinată va putea produce anual cinci milioane de vehicule. 

Grupul PSA a informat că noii directori vor prezenta planul în termen de 100 de zile. După ani de pierderi, obiectivul este revenirea pe profit în 2020 şi obţinerea unei marje de profit de 2% până în 2020 şi de 6% până în 2026. 

Compania vrea să facă economii anuale de 1,7 miliarde de euro (două miliarde de dolari) în urma preluării, în special în sectorul achiziţiilor, cercetării şi dezvoltării. 

Preşedintele PSA, Carlos Tavares, a insistat că "Opel va rămâne germană şi Vauxhall va rămâne britanică".

În urma tranzacţiei, PSA devine al doilea producător auto din Europa, în urma Volkswagen. 

Opel va continua să producă tehnologie "Made in Germany" accesibilă tuturor, a declarat şeful Opel, Michael Lohscheller. Fabricile companiei vor produce în continuare vehicule pentru brandurile GM, Buick şi Holden. 

Decizia PSA de a achiziţiona grupul german a provocat îngrijorări privind pierderea locurilor de muncă la Opel, care are aproximativ 33.500 de angajaţi în Germania, Polonia, Ungaria, Austria, Spania şi Italia. Vauxhall are 4.500 de angajaţi în Marea Britanie, la fabricile din Ellesmere Port şi Luton. 

PSA s-a angajat să readucă Opel şi brandul său britanic Vauxhall pe profit în următorii ani. 

Deja, PSA şi GM sunt implicate în câteva proiecte comune în Europa. GM şi PSA produc în comun SUV-uri şi minivan-uri, după tentativa de constituire a unei alianţe care a eşuat în 2013, în urma deciziei GM de a-şi vinde participaţia pe care o deţinea la grupul auto francez. 

AGERPRES