Conform sursei citate, reglementarea care impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu sistemul ESP face parte dintr-o strategie extinsă a Comisiei Europene de a spori siguranţa traficului rutier. „ESP poate preveni până la 80% din accidentele provocate de derapaje. Este cel mai important sistem de siguranţă din dotarea unui autovehicul după centura de siguranţă", a declarat Dr. Werner Struth, preşedintele diviziei Sisteme de control al Şasiului din cadrul grupului Bosch.

În 2010, 41% din toate autoturismele şi autovehiculele comerciale uşoare, produse la nivel mondial, cu o greutate mai mică de şase tone erau echipate standard cu acest sistem de siguranţă. Şi aproximativ 63% din toate autoturismele şi autovehiculele comerciale produse în Europa erau echipate cu sistemul ESP.

Reprezentanţii grupului german cred că anul viitor jumătate din autovehiculele noi la nivel mondial vor fi echipate standard cu sistemul ESP. Bosch este unul dintre furnizorii principali ai acestui sistem, din 1995 reuşind să furnizeze la nivel mondial peste 50 de milioane de unităţi.

Succesul global înregistrat de sistemul ESP susţine obiectivul urmărit de iniţiativa ONU „Deceniul de acţiune pentru siguranţa rutieră 2011-2020”, prin care se urmăreşte reducerea la jumătate a numărului de decese produse de accidentele rutiere până în 2020. Conform sondajelor recente, în fiecare an, în jur de 1,3 milioane de persoane la nivel mondial îşi pierd viaţa în astfel de accidente. “Includerea în dotarea standard a sistemului ESP® pentru toate modelele noi de autovehicule încurajează utilizarea sistemelor de asistenţă pentru şofer bazate pe o interconectare inteligentă între ESP şi senzorii care monitorizează zona din jurul autovehiculului, precum senzorii radar sau camerele video“, se mai arată în comunicat.

Ce înseamnă ESP?

Programul electronic de stabilitate utilizează senzori inteligenţi pentru a verifica de 25 de ori pe secundă dacă traiectoria autovehiculului corespunde comenzilor şoferului. În cazul în care detectează unele neconcordanţe şi posibilitatea ca autovehiculul să devină instabil, sistemul ESP  intervine şi reduce cuplul motor pentru a restabiliza autovehiculul. Dacă această acţiune nu este suficientă, sistemul aplică suplimentar o forţă de frânare pe roată, în mod individual. ESP include, de asemenea, funcţiile de antiblocare la frânare (ABS) şi de control al tracţiunii.

Vezi mai jos unele grafice referitoare la dotarea autovehiculelor cu ESP şi estimările pe următorii ani.