Conturile de e-mail ale companiilor au fost invadate de spam-uri. Din cercetarile realizate de laboratoarele Panda, reiese ca doar 5,77% dintre mesajele electronice care au ajuns la companii au fost corespondenta autentica. In trimestrul al treilea al anului curent, rezultatul a fost unul ingrijorator pentru it-istii companiilor, deoarece 91,77% dintre mailurile primite au fost spamuri, iar 1,43% dintre mesaje au fost infectate.

Dintre mesajele de tip spam, 23% au tinut de promovare sexuala, 19% produse farmaceutice si 12% reclame la produse de creditare. Printre metodele de evitare a filtrelor spam, cea mai frecvent utilizata a fost atasarea de fisiere tip Flash (cu extensia .swf). Metoda a fost utilizata cel mai mult in cazul promovarii falselor farmacii online. Cei ce trimit spam recurg, de asemenea, la sistemul de codificare ASCII (Codul Standard American pentru Schimbul de Informatii) pentru a ocoli filtrele. Acest aspect implica utilizarea caracterelor la intamplare pentru a compune un mesaj la scara mare. Pentru a incuraja utilizatorii sa le acceseze printr-un click, link-urile respective pretind, ca fac trimitere spre stiri interesante sau fotografii erotice.