Vedeta serii a fost un concept pe care francezii de la Renault se pregătesc să îl transforme în vehicul de serie. Denumit K-ZE, crossoverul electric de segment A prezentat aseară la Paris are ca țintă mai întâi piața chineză, însă președinte – director general al Groupe Renault a anunțat că acesta va deveni un vehicul global care va ajunge, cândva, și în Europa. Cu un design sportiv care pare a avea influențe atât de la modelele Twingo și Clio ale Renault, dar și de la Dacia Sandero, conceptul are o alură musculoasă și compactă, iar autonomia estimată este de 250 km, adică una dintre cele mai bune din segment. K-ZE se reîncarcă ușor datorită unui dublu sistem de încărcare, compatibil cu prizele domestice și infrastructura publică. Dintre dotările deja anunțate pentru piața chineză se remarcă senzori de parcare spate, cameră de marșarier și ecran central cu navigație și servicii conectate.

Conform declarațiilor lui Carlos Ghosn, alegerea pieței chineze ca primă zonă de desfacere a produsului este legată de dimensiunile acesteia (cea mai mare din lume), dar și de faptul că aici există cele mai mare subvenții pentru vehicule electrice și cele mai mari vânzări ale unor astfel de mașini. China este prima piață mondială de vehicule electrice, dar și piața cu cea mai rapidă creștere. Fabricarea modelului de serie derivat din conceptul K-ZE la nivel local va fi asigurată de e-GT New Energy Automotive Co, o companie de tip joint-venture creată cu Dongfeng Motor Group și Nissan pentru a dezvolta și a produce vehicule electrice competitive pe piața chineză.

„Grupul Renault a fost un pionier și este lider în segmentul vehiculelor electrice. Modelul nostru nou, accesibil, urban și inspirat de liniile unui SUV, Renault K-ZE, reunește intreaga experienta a grupului: leadership-ul în domeniul vehiculelor electrice, expertiza noastră în vehicule accesibile și capacitatea de a construi parteneriate puternice”, a declarat Carlos Ghosn. Oficialul a explicat și că prețul viitorului crossover electric va fi „asemănător modelelor concurente produse de firme chineze”, acest detaliu fiind extrem de important pentru succesul vehiculului. De asemenea, șeful Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi a menționat că modelul va ajunge și în Europa însă nu a fost luată decizia dacă aici va purta marca Renault sau Dacia. „E încă devreme. Întâi să vedem evoluția pe piața chineză”, a declarat Ghosn.

 

Modele Renault plug-in hybrid din 2020

Până la sosirea modelului K-ZE în Europa – eveniment așteptat în viitorul nu foarte apropiat – Renault pregătește electrificarea gamei actuale de vehicule. Astfel, din 2020, modelele Clio, Megane și Captur vor avea variante propulsate de sisteme hibrid de tip plug-in. Cu ajutorul „e-Tech”, o tehnologie inovatoare 100% Renault, Grupul poate să ofere versiuni hibride pe modele din segmentele B și C.

În timpul prezentării conceptului K-Ze, Carlos Ghosn a vorbit și despre maniera în care noua mobilitate modifică în profunzime experiența la bord. Într-un vehicul conectat și autonom, fără a mai fi atenți la drum, utilizatorii vor trăi o experiență mai sofisticată și mai bogată, atât pe plan personal, cât și pe plan profesional, pentru a profita la maximum de timpul petrecut pe traseu.

 

Din această perspectivă, Renault dorește o apropiere de industria media și, tocmai de aceea, a semnat o primă colaborare editorială cu Groupe Challenges, prin intermediul achiziționării de acțiuni. Astfel s-a născut parteneriatul Augmented Editorial Experience (AEX), a cărui ambiție este aceea de a transforma fiecare călătorie într-o experiență unică de învățare, dincolo de condus și de vehiculul în sine.

„Odată cu apariția unor vehicule conectate și autonome, utilizatorii profită mai mult de timpul lor de călătorie. Cu Challenge Group, ne-am imaginat cum ar putea fi experiența de mâine a unei mobilități personalizate și conectate”, a declarat Carlos Ghosn. „Accesul la conținutul editorial de calitate, combinat cu experiența reinventată a vehiculelor atât pentru șofer, cât și pentru pasageri, va deveni un element diferențiator important”, a continuat acesta.

Conceptul AEX este prezentat începând de astăzi la standul Renault de la Salonul Auto de la Paris. Prin intermediul unei capsule mari și a patru scenarii proiectate panoramic la 222 de grade, vizitatorul va putea descoperi cum experiența din mașină poate fi îmbogățită prin forme noi de conținut premium, interactiv și personalizat, elaborat de redacțiile Groupe Challenges.

Corespondență de la Paris.

Te-ar putea interesa și: