Așa cum era și normal, Papa Francisc are o prezență semnificativă inclusiv în mediul online. El atrage interesul a zeci de milioane de oameni și doboară recxord după record pe platformele cele mai cunoscute pentru mesaje, filme ori fotografii. Totuși, Papa a decis să renunțe la pagina de Facebook.

Papa Francisc a cucerit oamenii și pe internet, îndeosebi tinerii. Este urmărit de 47 de milioane de pământeni pe Twitter, peste 6 milioane pe Instagram și strânge zilnic sute de mii de vizualizări pe Youtube, notează StirileProTV. 

A renunțat, în schimb, la pagina de Facebook, fiind de părere că sunt prea multe mesaje negative pe această rețea socială. Generația „Milenials” îl numește „influencerul lui Dumnezeu”, iar specialiștii în social media spun că mesajele Suveranului Pontif, în spațiul virtual, constituie soft diplomacy, în traducere – diplomație de catifea.

Papa Francisc este vocea oficială a bisericii catolice în spațiul virtual. Este prezent pe Twitter, Youtube, Instagram și nu numai. A transmis slujbe în direct pe rețelele sociale, a implementat ideea de rugăciune online și le comunică zilnic celor care îi urmăresc activitatea de pe rețelele sociale în 9 limbi, inclusiv în latină.