Într-una dintre plângeri, căpitanul sesizează o anomalie a autopilotului, care a făcut ca avionul să intre în picaj vertical, la scurt timp după decolare. Un al doilea pilot raportează o problemă similară, cu un avin care s-a înclinat cu botul în jos, imediat ce a fost activat autopilotul, în timpul decolării. Căpitanul a reușit să remedieze problema dezactivând autopilotul și preluând controlul manual al avionului, până la destinație.

SUA refuză în continuare să suspende temporar folosirea acestui model de aeronavă, deși Uniunea Europeană, China, Australia, țări din America Centrală și de Sud, Indonezia, Etiopia, India sau insulele Cayman au interzis Boeingul 737 MAX 8 în spațiul lor aerian, până la finalizarea anchetelor celor două accidente aviatice în care a fost implicat același tip de aeronavă.

Într-o altă plângere publicată de CNN, un pilot spune că este o dovadă de „inconștiență” faptul că Boeing, Administrația Aviației Federale din SUA și o companie aeriană al cărei nume nu este făcut public în raport le permit piloților să zboare fără antrenamente suficiente sau informații suplimentare. Același pilot acuză faptul că „manualul de zbor nu este adecvat și este insuficient documentat, aproape într-un mod criminal”.

Sesizările depuse de piloți raportează probleme asemănătoare cu ce s-a întâmplat în timpul zborului Lion Air, care s-a prăbușit în luna octombrie, în Indonezia, la câteva minute de la decolare.

Luni, CEO-ul companiei Ethiopian Air a declarat că pilotul avionului prăbușit duminică a contactat turnul de control, la câteva minute după decolare, și a cerut permisiunea de a reveni pe aeroport, invocând comportamentul defectuos al aeronavei în zbor. Imediat după ce turnul de control i-a acordat permisiunea, avionul a dispărut de pe radare și s-a prăbușit.