Pandemia COVID-19 a adus noi metode fraudulente de a păcăli utilizatorii prin intermediul reclamelor.

De la începutul răspândirii virusului, Google a monitorizat atent comportamentul publicitarilor a detecta reclamele care vor să profite de criză.

De multe ori acestea au în spate „actori” sofisticați, care încearcă să eludeze sistemele Google de protecție prin acțiuni complexe.

De exemplu, pe măsură ce situația e evoluat, s-a observat o creștere rapidă a reclamelor frauduloase la produse cu cerere mare, precum măștile.

Reclame blocate și eliminate

Aceste reclame promovau produse cu prețuri mult peste media pieței, mințind în privința calității produsului, pentru a înșela oamenii în a cumpăra, sau erau plasate de comercianți care nu-și livrau niciodată comenzile.

Google a organizat o echipă dedicată situațiilor generate de COVID-19, care dezvoltă noi tehnologii de detecție și îmbunătățesc sistemele existente pentru a opri pe cei rău-intenționați.

În ultimele câteva luni au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu Coronavirus, pentru încălcarea politicilor, inclusiv prețuri mari nejustificate, încercări de a profita de lipsurile de echipamente medicale sau tratamente și remedii înșelătoare.

Au fost blocate și eliminate 2,7 miliarde de reclame – peste 5.000 de reclame pe minut. Au fost suspendate aproape 1 milion de conturi de publicitari pentru încălcarea politicilor privind publicitatea online, anunță Google.

Conturi de publisheri închise

Au fost închise peste 1,2 milioane de conturi de publisheri și peste 21 de milioane de pagini web care erau parte din rețeaua acestor publisheri, pentru încălcarea politicilor.

Aproape 52 de milioane de reclame „senzaționaliste” eliminate – reclame care atrag utilizatorii în a da click prin mesaje alarmiste, care șochează. Această cifră este cu 30 de milioane mai mare față de 2018.

Au fost îndepărtate peste 20 de milioane de reclame la produse sau servicii înșelătoare, care promiteau rezultate precum slăbit foarte rapid sau câștiguri foarte mari.

Au fost eliminate din rețeaua Google Ads peste 9,1 milioane de aplicații pentru încălcarea politicilor precum violență, conținut sexual și comportament fraudulos, mai arată compania.

Phishing și trick-to-click

Una dintre zonele către care s-au concentrat eforturile Google de protejare a ecosistemului reclamelor în 2019 a fost phishingul, o practică prin care entități rău-intenționate încearcă să colecteze date personale de la utilizatori, în baza unor motive false.

De asemenea, o altă zonă cu încercări curente de a înșela utilizatorii a fost cea a reclamelor „trick-to-click”, reclame care urmăresc să păcălească utilizatorul în a interacționa cu el, folosind mesaje agresive – în genul „click aici”, de cele mai multe ori realizate ca să semene cu mesaje de avertisment ale sistemului de operare de pe mobil sau computer.

Anul trecut, Google a organizat o echipă internă pentru a identifica tipare și semnale ale astfel de publicitari frauduloși, pentru a detecta mai repede reclamele de tip phishing și trick-to-click.

Rezultatul a fost scădere cu 50% a reclamelor dăunătoare din cele două categorii, față de 2018. În total, în 2019 au fost blocate peste 35 de milioane de reclame phishing și 19 milioane de reclame „trick-to-click”