Premierul Ludovic Orban a afirmat miercuri, la Piteşti, că în cazul instituţiilor de învăţământ superior va funcţiona autonomia universitară cu privire la modalităţile de desfăşurare a cursurilor.

„Fiecare universitate ia decizia cum începe şcoala, pe baze condiţiilor specifice care există în fiecare universitate. E vorba de săli, amfiteatre, de măsura în care pot fi respectate regulile, că regulile sunt valabile şi pentru învăţământul superior – regulile de protecţie, de distanţare fizică, de dezinfectare. Până la urmă, fiecare universitate va lua decizia”, a declarat Orban.

El a adăugat că un criteriu important va fi şi capacitatea de cazare a studenţilor.

„În anumite universităţi sunt spaţii de cazare suficiente, în alte universităţi e posibil să nu fie spaţii de cazare suficiente şi atunci şi aici se vor lua decizii de la universitate la universitate, în funcţie de situaţia concretă”, a mai afirmat premierul Ludovic Orban.

Iohannis face apel la directorii de universități

De asemenea, preşedintele Klaus Iohannis a făcut un apel, miercuri, la directorii unităţilor de învăţământ să se adreseze autorităţilor pentru a obţine resursele de care au nevoie în noul an şcolar.

„Fac un apel la directorii unităţilor de învăţământ să se adreseze fără rezerve, în această perioadă, atât autorităţilor locale, cât şi Inspectoratelor Şcolare Judeţene, cerându-le toate resursele de care au nevoie şi clarificările necesare”, a afirmat şeful statului, într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Cotroceni.

El a vorbit în acest sens de „suplimentarea cu personal, inclusiv medical, acces la resurse tehnologice pentru predarea online şi materiale igienico-sanitare”.

Totodată, Iohannis a amintit că a promulgat, miercuri, legea care deblochează concursurile pentru posturile nedidactice vacante sau temporar vacante, pentru posturile didactice auxiliare, precum şi pentru poziţiile de asistenţi medicali sau medici din unităţile de învăţământ.

„La începutul acestei săptămâni au reînceput şcolile, în cea mai mare parte cu prezenţa fizică a copiilor în clase. Nu peste tot însă unităţile de învăţământ au beneficiat de resursele necesare pentru ca procesul educaţional, în format fizic sau online, să se poată derula în bune condiţii”, a spus el.