Purtătorul de cuvânt a precizat că negocierile în vederea unei cooperări ar urma să se finalizeze în lunile următoare.

Anterior, cotidianul financiar Wall Street Journal, citând surse din apropierea discuţiilor, a informat că Orange a demarat negocieri cu MCI atât în vederea unei eventuale cooperări comerciale şi tehnice cu operatorul iranian cât şi pentru a prelua o participaţie la MCI, scrie Agerpres.

Orange nu a confirmat, dar nici nu a infirmat aceste informaţii, însă a precizat că 'la fel ca şi alţi operatori internaţionali, Orange a analizat oportunităţile oferite de piaţa iraniană ca urmare a eliminării sancţiunilor internaţionale'.

La şase luni după încheierea, în luna iulie 2015, unui acord istoric care reglementează activităţile nucleare ale Iranului, majoritatea sancţiunilor internaţionale impuse Teheranului au fost ridicate în luna ianuarie a acestui an, ceea ce a făcut ca firmele şi investitorii străini să încerce să cucerească piaţa iraniană. 

'Efectuăm studii de fezabilitate pentru a înţelege şi a evalua ceea ce este posibil în acest mediu complex, în special cu privire la anumite sancţiuni economice care se aplică în continuare Iranului', a declarat purtătorul de cuvânt de la Orange.

Accesul pe piaţa Iranului, o ţară cu o populaţie de aproximativ 80 de milioane de locuitori, ar oferi Orange o nouă sursă de venituri într-un moment în care războiul preţurilor de pe piaţa franceză afectează veniturile din serviciile de voce şi date. Potrivit Wall Street Journal, rata de penetrare a telefoniei mobile în Iran este de 130%, ceea ce înseamnă că unii iranieni au doua telefoane sau cartele SIM în timp ce două treimi din gospodării au o conexiune de Internet în bandă largă. MCI este lider de piaţă în Iran cu o cotă de 60%.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro şi avea 155.000 de angajaţi la nivel mondial. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,009 milioane de clienţi la 31 martie 2016.