Planul de redresare prin concordat preventiv al CFR Marfă a fost omologat astăzi de către judecătorul sindic, după aprobarea de către creditorii care dețin peste 75% din totalul creanțelor, conform prevederilor legale.

CFR Marfă a parcurs deja în mod accelerat primele etape premergătoare restructurării datorită experienței și eforturilor echipei multidisciplinare a CITR, o companie Impetum Group. Cei 20 de ani de experiență ai administratorului concordatar au facilitat depunerea în mai puțin de 30 de zile a planului de redresare, efectuarea negocierilor cu creditorii și omologarea planului.

CFR Marfă, profit după al doilea an de concordat

Planul de redresare prevede eficientizarea companiei, astfel încât să genereze profit operațional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv și obținerea de venituri prin valorificarea și darea în plată a unor active, cu scopul capitalizării sale și al achitării creanțelor.

Planul de redresare aprobat se bazează pe analiza activității curente a societății, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, și datoriile înscrise în evidențele contabile.

„Accesarea concordatului preventiv a luat în considerare încă de la început și contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfă de către Statul Român, chiar dacă nu era cunoscut cuantumul sumei datorate. Omologarea concordatului preventiv creează contextul favorabil redresării CFR Marfă și deblochează relațiile sale cu partenerii de business. Înțelegem provocările operatorului feroviar și suntem pregătiți să folosim experiența noastră și toate instrumentele juridice  în beneficiul restructurării CFR Marfă.”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Optimism în redresarea companiei CFR Marfă

Analiza realizată prin planul de concordat arată că activul societății este mult superior pasivului, chiar în condițiile în care societatea trebuie să acopere integral ajutorul de stat. Astfel, datoriile totale ale companiei, luând în calcul chiar și decizia Comisiei, sunt mult sub  activul companiei care este de 5,1 miliarde de lei, așa cum arată evidențele contabile și evaluările avute în vedere la depunerea planului concordatar.  În plus, conform comunicărilor oficiale ale Comisiei Europene, se pot depune inclusiv cereri de acceptare a recuperării prin mijloace alternative, cum ar fi recuperarea în natură sau compensarea creanțelor ajutor de stat cu creditele existente deținute de beneficiarul ajutorului de stat. Analizăm, așadar, și formularea unor astfel de cereri către Comisie, iar cadrul instituit de procedura de concordat poate favoriza acceptarea acestora.

Următorul pas în procedură este implementarea planului de redresare omologat de către judecătorul sindic. Suntem optimiști și credem în posibilitatea de redresare a CFR Marfă, societatea împreună cu administratorul concordatar urmând să propună măsuri alternative.