Într-un comunicat remis miercuri, Omniasig Vienna Insurance Group anunţă că a înregistrat în 2015 o evoluţie pozitivă pe majoritatea segmentelor de activitate, ceea ce a generat o creştere generală a business-ului cu peste 13%, peste media pieţei. 

Strategia companiei s-a concretizat în 2015 pe creşterea calităţii serviciilor oferite, menţinerea unei politici prudente de subscriere a riscului, menţinerea indicatorilor financiari de lichiditate şi solvabilitate la un nivel ridicat şi sigur, susţinerea şi dezvoltarea liniilor de produse non-auto, precum şi dezvoltarea unei relaţii transparente şi constructive cu brokerii. 

Conform sursei citate, Omniasig VIG este pe primul loc în piaţă în funcţie de volumul total al despăgubirilor plătite, în condiţiile în care acestea s-au ridicat la 539,11 milioane lei, o valoare cu 19,27% mai mică decât anul anterior. 

Pe segmentul asigurărilor auto, compania a înregistrat, pe RCA, o valoare a primelor brute subscrise de 322,01 milioane lei, iar pentru Casco de 317,50 milioane lei. Valoarea totală a despăgubirilor plătite pe segmentul de asigurări auto a fost de 433,95 milioane lei, înregistrând o scădere de 9,81% faţă de anul anterior. 

Segmentul Property a înregistrat în 2015 o valoare a primelor brute subscrise de 185,59 milioane lei, adică o creştere de 1,30% faţă de anul anterior. 

Pentru asigurările de accidente şi boală, asigurătorul a raportat prime brute subscrise de 8,79 milioane lei, pentru asigurări de sănătate – 4,41 milioane lei, iar pentru asigurări de răspundere civilă generală – 66,12 milioane lei. 

Numărul de reclamaţii întemeiate primite de Omniasig VIG în 2015, respectiv 128, a înregistrat o scădere de 54,61% faţă de anul 2014, acestea reprezentând 16% din numărul total de petiţii noi, înregistrate unic per petent şi per caz. Raportat la numărul poliţelor de asigurare emise de companie în anul anterior, numărul de petiţii înregistrate unic per petent şi per caz reprezintă 0,037%, iar în comparaţie cu numărul dosarelor de daună plătite – 1%. 

Începând din luna august 2015, Omniasig a implementat un sistem de măsurare şi evaluare a calităţii serviciilor oferite clienţilor, sistem validat la nivel internaţional, respectiv Net Promoter Score (NPS). Astfel, clienţii care au avut un dosar de daună la Omniasig, au fost rugaţi să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurată într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS total este la ora actuală de 71,93%. 

În prezent, capitalul social al companiei este în valoare de 463.807.666 lei, marja de solvabilitate disponibilă este de 300.252.364 lei (în condiţiile în care marja de solvabilitate minimă impusă de lege este de 133.161.891 lei), gradul de solvabilitate este de 225% şi coeficientul de lichiditate de 1,81 – indicatori conform Solvency I, urmând a-i pune la dispoziţie în perioada următoare şi pe cei conform Solvency II. 

Omniasig VIG este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de directorat, sub supravegherea şi coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă. 

AGERPRES