Anul viitor, taxa specială pentru promovare turistică a municipiului Bucureşti ar putea deveni 2% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur, valoare care nu include TVA, conform unui proiect supus dezbaterii publice, postat pe site-ul Primăriei Capitalei.

Anterior, taxa respectivă se calcula prin aplicarea unei cote de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur al turistului. Potrivit regulamentului ataşat, obiectivele urmărite prin instituirea taxei sunt: creşterea numărului de turişti în Capitală, creşterea duratei de şedere a turiştilor în municipiul Bucureşti, creşterea veniturilor obţinute din turism în Capitală, introducerea oraşului pe harta destinaţiilor de tip city break.

În acest sens, sunt vizate: activităţi de promovare şi marketing la nivel naţional, internaţional şi în mediul online în scopul atragerii de turişti şi de investiţii în servicii turistice; crearea şi comunicarea brandului turistic al municipiului Bucureşti; organizarea şi participarea la târguri şi conferinţe de profil interne şi internaţionale pentru a promova turismul bucureştean; realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenţi tour-operatori; atragerea şi dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene, granturi EEA; realizarea de info trip-uri pentru tour-operatori, reprezentanţi media şi alţi vectori de comunicare în vederea promovării destinaţiei turistice Bucureşti; promovarea evenimentelor şi obiectivelor turistice prin intermediul centrelor de informare turistică; elaborarea strategiei de marketing a destinaţiei turistice Bucureşti; susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării turismului de tip smart.

Taxa specială se încasează de către structura de primire turistică cu funcţiune de cazare, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate. Ea se aplică pentru cei care se cazează în: hoteluri, hoteluri-apartament, hosteluri, moteluri, vile turistice, cabane, bungalow-uri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice, etc. Structura de primire turistică va avea obligaţia de a vărsa taxa colectată la bugetul local al sectorului, urmând ca sumele încasate să fie livrate lunar către municipiul Bucureşti.

Proiectului îi este ataşată şi o analiză comparată a taxelor speciale pentru promovarea turistică aplicate de o serie de municipalităţi din ţară. Astfel, în anul 2019, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Sibiu taxa a avut un cuantum de 1%. Timişoara a aplicat o cotă de 2%, stabilită în anul 2018, iar Oradea de 3% începând cu anul 2016. Sinaia a aplicat tot o cotă de 2% din valoarea fiecărei nopţi de cazare, precum şi 2% din valoarea tarifelor de acces la muzee şi case memoriale. În Alba Iulia, pentru persoanele mai mai de 12 ani se aplică o taxă de 4,7 lei/zi, în cazul unităţilor de cazare de 3, 4 sau 5 stele şi de 2,35 lei/zi în cazul altor unităţi de cazare.

Te-ar putea interesa și: