Au trecut mai bine de 60 de ani de când, în peninsula Monterey din California, câteva sute de milionari excentrici răspund przent an de an la chemarea zeului automobil. Deși nu ar trebui să fie decât o întrunire a posesorilor de mașini clasice, succesul şi notorietatea la care a ajuns concursul de eleganță de la Pebble Beach, dar mai ales segmentul de public extrem de greu de găsit la un salon auto obişnuit au atras ca un magnet și producătorii de maşini de lux ai zilelor noastre. Nici la Detroit, nici la Paris şi nici la Frankfurt nu pot fi găsiţi atât de mulţi potenţiali clienţi pentru maşinile moderne de lux ca la un astfel de show.
Acesta este motivul pentru care BMW a decis să prezinte unul dintre cele mai spectaculoase concepte ale sale aici și nu la apropiatul salon auto de la Paris. De altfel, și varianta coupe a impresionantului BMW Zagato a avut parte de o lansare cel puțin la fel de fastuoasă. Doar că, în mai 2012, BMW a ales vestitul Concorso d’Eleganza Villa d’Este de pe malul lacului Como.
Ca și BMW Zagato Coupe, în ciuda faptului că pare mai mult un exercițiu de design decât un vehicul de stradă, versiunea Roadster îndeplinește toate solictările autorităților europene în materie de siguranță și, prin  urmare, ar putea porni la drum în orice clipă.
BMW Zagato nu este prima realizare dintre producătorul german și carosierul italian. Istoria spune că, încă din 1938, BMW și Zagato au colaborat la producerea unei versiuni de curse a modelului BMW 328 cu care au participat la Mille Miglia. Triumful în această legendară cursă nu a întârziat decât doi ani, până în 1940. Alte modele germane care au făcut istorie grație liniilor imprimate de designeri italieni sunt 3200 BMW Michelotti Vignale (1959), BMW 700 (1959), BMW 3200 CS Bertone (1962) şi BMW M1 (1978).