Compania Flamingo International estimează că vânzările dispozitivelor GPS prin retail vor creste, anul acesta, la aproximativ 50.000 de unităti, atingând o valoare totală de 11 milioane euro.

Conform datelor companiei, anul trecut, volumul pietei locale de GPS-uri a fost de aproximativ 25.000 de unităti, raportate la peste 4 milioane de autovehicule înregistrate în România.

Având în vedere acest raport, precum si ritmul rapid de crestere a înmatriculărilor auto în România, piata locală a sistemelor GPS are un potential de dezvoltare foarte mare, consideră reprezentantii Flamingo International.

“Scăderea preturilor pentru sistemele GPS, precum si interesul din ce în ce mai mare al clientilor pentru dispozitivele mobile multifunctionale, precum PDA-uri sau Smart Phone-uri, va ridica piata locală a GPS-urilor cu 100% anul acesta. Anul trecut, cele mai mari vânzări pe această categorie au fost înregistrate de retaileri în cel de-al patrulea trimestru, în special în luna decembrie, însă anul acesta ne asteptăm la vânzări foarte mari încă din cel de-al doilea trimestru, când încep pregătirile pentru vacantă si concediu. Mizăm pe un volum de vânzări de 15.000 de sisteme GPS în magazinele noastre anul acesta,” declară Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

În 2007, valoarea totală a pietei de sisteme GPS s-a ridicat la 6.5 – 7 milioane de euro. În ceea ce priveste vânzările de GPS-uri, Flamingo International a detinut o cotă de piată de 24% în 2007, iar anul acesta retailer-ul îsi propune să atingă o cotă de 30%.

Anul trecut, cele mai solicitate branduri din această categorie în magazinele Flamingo International, Flanco si Flanco World au fost Mio DigiWalker, brand care a contribuit cu aproximativ 60% la totalul vânzărilor companiei din această categorie, Garmin, My Guide si LG numărându-se, de asemenea, în topul preferinţelor cumpărătorilor.

Data: 20 martie 2008

Sursa: Flamingo International