Nu se renunță la platforma de vaccinare. Valeriu Gheorghiță: Este important să menţinem platforma

În cadrul unei conferințe de presă susținută miercuri, 5 mai, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID din România, Valeriu Gheorghiță, a fost întrebat dacă se ia în calcul renunțarea la platforma de vaccinare având în vedere că românii se pot vaccina fără programare. Acesta a precizat că platforma ”oferă o alternativă în momentul de faţă foarte bună pentru cei care doresc să îşi garanteze un loc într-un centru de vaccinare şi să avem garanţia că vom fi vaccinaţi.”

”Trebuie să înţelegem că modalitatea de prezentare directă într-un centru de vaccinare are foarte multe avantaje, dar în acelaşi timp are şi o serie de dezavantaje. Te poţi prezenta şi să nu mai existe doze suficiente şi evident asta poate să constituie un disconfort pentru o persoană care se deplasează o distanţă de drum la centrul de vaccinare.

Tocmai de aceea consider că este important să menţinem platforma de programare pentru cei care doresc să utilizeze şi să acceseze această platformă, mai mult decât atât prin intermediul platformei se face un management al stocurilor de vaccin şi al necesarului mult mai bun pentru că toate persoanele care sunt vaccinate chiar fără programare vor fi alocate în acelaşi centru pentru doza de rapel aşa încât noi vom ştii câte persoane trebuie să se prezinte de pildă pentru rapel şi care este numărul de locuri disponibile într-un centru de vaccinare care poate să asigure vaccinarea celor care se prezintă direct”, a explicat Valeriu Gheorghiţă.

Problemele tehnice ale RENV au apărut din cauza accesărilor

Acesta a mai precizat că problemele tehnice ale Registrului Electronic Naţional de Vaccinare (RENV), care au avut loc miercuri, au apărut din cauza unui număr foarte mare de accesări. Coordonatorul campaniei de vaccinare a precizat că s-au înregistrat 40 de mii de accesări într-un timp scurt.

“În cursul acestei dimineţi a fost o disfuncţionalitate a Registrul Electronic Naţional al vaccinărilor, a fost o problemă de natură tehnică care a fost identificată de specialişti IT care administrează această bază de date. Ea a fost remediată într-un interval rezonabil de timp, dar sigur că a afectat activitatea de vaccinare prin sensul în care nu s-au putut înregistra persoanele vaccinate în acea perioadă de timp.

Se pare că a fost vorba de un număr foarte mare de accesări într-un timp foarte scurt, peste 40.000 de accesări într-un interval foarte scurt de timp, lucru care a generat aceste impedimente în funcţionalitatea optimă a platformei însă ele au fost soluţionate şi evident platfiorma este într-o continuă optimizarea pentru că este o scalare foarte mare în perioada aceasta şi tocmai de aceea considerăm că riscul să survină evenimente similare este mult mai mic şi credem că pe viitor vor fi evitate astfel de momente”, a explicat Valeriu Gheorghiţă.

Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea