“Extinderea de terminal va fi inaugurată pe 6 noiembrie. Este un proiect de care suntem mândri şi a cărui construcţie a fost finalizată în puţin mai mult de un an de zile, lucrările începând în iunie 2011”, spus  Iordache. Terminalul de plecări are o extindere de 19.600 mp, în condiţiile în care acesta avea circa 20.000 mpi.

Terminalul va avea 52 de ghişee de check-in suplimentar, care se adaugă celor 52 existente. Cele opt porţi noi de îmbarcare pentru trafic intern şi Schengen vor asigura în sfârşit capacitatea suficientă pentru curse interne în acest moment şi vor înlocui cele patru porţi de îmbarcare pe o suprafaţă total insuficientă, cea utilizată în prezent de compania TAROM. “Pentru prima dată de când inaugurăm terminale de aeroport, spaţiile comerciale vor fi funcţionale la data inaugurării. Deci, practic, această extindere de terminal va fi complet funcţională din ziua intrării în funcţiune”, a adăugat directorul de comunicare al CNAB.

Potrivit lui, odată cu extinderea terminalului, vor putea fi prelucrate de două ori mai multe curse decât în prezent, dar cu mult mai puţină aglomeraţie. Mai exact, capacităţile finale ale terminalelor de pasageri de la Aeroportul Henri Coandă presupun 4.500 de pasageri pe ora de vârf, jumătate pe fluxul de plecări, jumătate pe fluxul de sosiri, peste 100 de ghişee de check-in la care se adaugă ghişeele de sub-service, 32 de porţi de îmbarcare din care 14 cu pasarele de îmbarcare/debarcare şi opt noi porţi, care vor aduce un spor de confort pentru cursele interne, şase benzi de bagaje pe sosiri şi o capacitate de şase milioane de pasageri pe an.

“Aeroportul Henri Coandă are deja un trafic de peste 7,5 milioane de pasageri, iar nivelul de servicii B este deja la nivel Business. Practic, la un hub la nivel european, nivelul de servicii mai mult decât satisfăcător pentru pasageri – C – care este considerat foarte bun, este cel cerut, iar la nivel de servicii C pentru Aeroportul Henri Coandă capacitatea va fi undeva între 11,5 şi 12 milioane de pasageri pe an. Avem capacitate suficientă ca în următorii ani să nu vină din nou aglomeraţia peste noi", a precizat Valentin Iordache.

Din 25 martie, Aeroportul Henri Coandă a preluat cursele low-cost de pe Aeroportul Băneasa, iar traficul de pasageri a crescut, astfel, cu 45% la aterizări şi cu 30% la decolări, scrie Agerpres.