Pandemia a modificat cu siguranță modul în care lucrează americanii, iar lucrurile nu vor reveni prea curând așa cum erau. Ajustările pe scară largă continuă să solicite un amestec diferit de competențe, cu totul diferit față de ce însemna forța de muncă în 2019.

Cei care vor dori să facă față vor trebui să treacă printr-un efort major de formare și recalificare. O perspectivă care poate părea descurajantă, dacă națiunea nu ar mai fi făcut asta de multe ori înainte. Punctul de plecare al acestei revoluții constă în saltul brusc al muncii de acasă.

Departamentul Muncii spune că aproximativ 46% dintre americani lucrează acum de acasă, un procent mult mai mare față de cel din 2019.

Obiceiurile vechi mor greu

Coronavirusul a dat peste cap viețile oamenilor. Dar chiar și dacă redeschiderea economiei îi va aduce pe unii dintre lucrători înapoi în magazinele și birourile lor, acum, după ce s-au stabilit atâtea job-uri la distanță, mulți vor continua să muncească de la distanță.

Un sondaj Gallop arată că o treime din totalul celor care lucrează în prezent de acasă ar prefera să continue astfel. Și e clar că vor întâmpina puțină rezistență din partea angajatorilor lor. Aproximativ 80% dintre directori susțin că munca la distanță a îmbunătățit productivitatea.

În consecință, aproximativ 70% dintre manageri investesc în instrumente pentru a facilita munca de acasă. Efectele tendinței vor filtra economia. Restaurantele urbane și punctele de vânzare cu amănuntul au contat în afacerea lor pe milioanele de oameni care comandau de acasă.

Unii dintre ei precum și magazinele și restaurantele unde au comandat vor reveni la muncă odată cu redeschiderea economiei, dar nu la fel de mulți ca înainte.

Pandemia a redus și călătoriile de afaceri, așa că și hotelurile se vor confrunta cu o provocare similară și vor ajusta personalul în consecință.

Comerțul cu amănuntul, restaurantele și industria hotelieră au suferit pierderi uriașe ca urmare a restricțiilor. Aproximativ zece milioane de americani au fost concediați din aceste sectoare doar în perioada februarie-aprilie, adică jumătate din pierderile de locuri de muncă ale întregii națiuni.

Pandemia va accelera utilizarea roboticii și a inteligenței artificiale (AI). Industria minieră și producția americană au avansat deja în folosirea roboticii. Iar noile tehnologii, permițând mai multă producție cu mai puțini muncitori, au creat o creștere a productivității. Pandemia a încurajat și alte domenii ale economiei să utilizeze tehnologie pentru a elimina nevoia de personal.

Amazon, dar și mulți alți comercianți cu amănuntul, inclusiv lanțuri uriașe precum Target și Walmart, au adoptat această abordare a tehnologiei.

Chiar înainte de pandemie, restauraetele i-au învățat pe clienți cum să-și facă singuri comenzile, pe computer, fără a mai apela la personal. Iar acum vor avea o ocazie de a face același lucru la o scară mult mai mare, cu reduceri proporționale de personal.

Dar aceste schimbări, atât în practicile comerciale modificate, cât și prin folosirea Inteligenței Artificiale, amplifică temerile cu privire la șomaj și la milioane de oameni care nu vor mai avea locuri de muncă.

Dacă COVID-19 a contribuit la lansarea unui răspuns eficient la presiunile economice de dinaintea pandemiei, atunci se poate spune că a făcut economiei SUA un mare serviciu, în ciuda altor rele pe care le-a adus, concluzionează publicația americană.