Conducerea Primăriei Sector 4 va semna protocolul de colaborare cu oficialii Metrorex , pentru prelungirea Magistralei 2 de metrou, cu încă o stație, spre Centura Capitalei.

”Am avut deja discuții cu reprezentanții Metrorex pentru proiectul noii stații de metrou, astfel încât, după semnarea protocolului de colaborare se va putea începe lucrul la Studiul de Fezabilitate (SF) al lucrării. În prezent, pe porțiunea dintre Berceni, ultima stație de pe Magistrala 2 și locul viitoarei stații din apropierea liniei de centură există o singură linie de suprafață, folosită pentru diverse transporturi. Anul viitor vrem să realizăm investiția, dar așteptăm de la Metrorex o estimare a costurilor, în baza SF. Eliberarea studiului poate dura chiar trei luni”, a declarat viceprimarul Sectorului 4, Andrei Trocan.

În ultimii cinci ani, centrul IMGB a devenit o zonă rezidențială, peste 30.000 de oamenii din această zonă având nevoie de un mijloc de transport rapid. „Cetățenii trebuie să aibă acces ușor, iar prelungirea tronsonului de metrou reprezintă cea mai bună soluție. În plus, fiind vorba de o linie de suprafață, costurile pot fi susținute din bugetul local al Sectorului 4”, a explicat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Conform statisticilor, Magistrala 2 de metrou reprezintă 25% din totalul liniilor Metrorex și suportă zilnic 50% din fluxul de trafic al întregii rețele de transport subteran din Capitală.

Ce spune Metrorex

Oficialii Metrorex spun că au discutat cu reprezentanții primăriei Sectorului 4 cu privire la derularea unui proiect de extindere a Magistralei 2 de metrou cu o nouă stație, între stația Berceni și Șoseauă de Centură. Consiliul Local al Sectorului 4 a fost împuternicit pentru realizarea, în comun, a proiectului de utilitate publică privind edificarea unei stații de metrou la nivel suprateran. Conform Metrorex, în perioada următoare se va realiza un studiu de fezabilitate care va sta la baza detaliilor tehnice pentru construirea noii stații.

„Din 1988 se vorbește de această stație”

 

Octavian Udriște, Octavian Udrişte, unul dintre cei cinci temerari ai metroului din România, președintele asociației Tren Club Român, ne-a spus că despre proiectul de dezvoltare a metroului pentru perioada 2016-2030, respectiv metroul regional, se vorbește încă din anul 1988. „Trebuie avut în vedere că în toată Europa, ca la periferia orașelor mari, există linii de transport,. În zona Berceni-IMGB era un centru pentru descărcarea vagoanelor. Este de o linie de circa 2 km și o stație civilizată. Metroul trebuie să ajungă pe linia după Centura Capitalei. Liniile supraterane sunt mai ușor de construit. Dacă nu există birocrație, anul viitor trebuie să existe acea stație de metrou. Nu trebuie să ne blocăm în studii, proiecte și contestații, așa nu terminăm niciodată proiectele de infrastructură”, ne-a explicat Octavian Udriște.