„Spre surprinderea mea, au apărut în spațiul public o mulțime de discuții legate de măsurile pe care DSP le-a transmis spre a fi luate de către Ministerul Sănătății în 

ceea ce privește aprovizionarea cu apa potabilă, dar nu am auzit discuții legate de modul în care furnizorul de apă potabilă a ales să comunice cu autoritățile, 

respectând legislația în domeniu în acest moment”, a explicat Pintea. 

Ministrul Sănătății a spus că furnizorul de apă ar fi trebuit să anunțe Direcția de Sănătate Publică și Primăria Municipiului București ce măsuri a luat pentru a 

asigura calitatea apei. 

„Aș vrea să aduc aminte tuturor furnizorilor de apă potabilă și nu numai că există o autoritate care se numește Ministerul Sănătății și care reglementează politici 

publice se sănătate, care reglementează măsuri și care e autoritate competentă în a rezolva anumite probleme. Astfel, operatorul ar fi trebuit să anunțe Direcția de 

Sănătate Publică a Municipiului București și Primăria Municipiului București despre o eventuală depășire a unor parametri sau despre anumite proceduri pe care le-a 

făcut pentru a asigura calitatea apei. Nu a făcut-o. DSP a avertizat furnizorul că există sesizări”.

„Prima sesizare a fost înregistrată în ziua de 30 ianuarie, la ora 17.41. Ultima sesizare, la 13.38, oră după care inspectorii DSP au luat legătura cu furnizorul de 

apă potabilă, informându-l asupra acestor sesizări și rugându-l să facă echipe comune de prelevare a probelor, lucru pe care furnizorul l-a refuzat. După comunicatul 

 

Ministerului Sănătății privind calitatea apei, au fost și alte sesizări până în jur de ora 23, legate de reacții adverse ca urmare a folosirii apei de la robinet. Deci 

ulterior prelevării probelor și obținerii rezultatelor, furnizorul a spus că dorește să facă echipe comune. Era prea târziu”. 

„Împreună cu echipele de specialiști, am analizat posibilele afecte pe care utilizarea apei cu un nivel de clor foarte ridicat le pot avea asupra sănătății oamenilor. 

Adică există persoane hipersensibile, persoane alergice, persoane care pot să aibă tulburări respiratorii, persoane care pot dezvolta dermatite alergice. În urma 

discuțiilor cu acești specialiști, am făcut un comunicat de presă care se mulează exact pe comunicarea pe care DSP-ul a făcut-o Ministerului Sănătății. Înainte ca 

acest comunicat să ajungă în spațiul public, am luat legătura telefonic cu primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, pe care am informat-o despre măsurile pe care 

Ministerul Sănătății le va dispune. Dar aș dori să precizez, nu Ministerul Sănătății ar fi trebuit să dispună aceste măsuri, ci DSP, care nu putea să facă acest lucru 

în baza unei convenții, unde se specifica că, dacă se dorește a se trimite un comunicat media, acesta nu se poate face decât cu un acord prealabil a furnizorului de 

apă. Am mai precizat, Ministerul Sănătății nu are convenții, așa că a ales să informeze populația și să facă recomandări”, a spus ministrul Sănătății. 

„Cred că ar fi fost un gest de mare iresponsabilitate din partea Ministerului Sănătății să dețină date și probe, care au fost analizate într-un laborator acreditat, și 

 

să nu comunice populației posibilele riscuri la care se expune consumând și utilizând această apă. Cred că s-a mers prea departe. Nu cred că suntem în faza în care să 

politizăm sănătatea populației”, a mai spus Pintea. 

„Având în vedere că directorul general Apa Nova București se afla plecat în afara țării, în calitatea mea de directorul general adjunct, am fost contact de catre reprezentantii DSPMB pentru a discuta despre sesizările realizate de cetățeni in spațiul social media legat de calitatea apei potabile. În cadrul discuției, nu ni s-a solicitat realizarea unei comunicări către media. Între timp, ca urmare a sesizărilor primite in call –center, echipele operaționale au efectuat prelevări de probe de apă potabilă (atunci când a fost solicitat acest lucru de consumatori precum și în punctele fixe prestabilite cu Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București) în vederea analizei în laborator. La 30.01, ora 17:30, am notificat Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) privind situația existentă, măsurile întreprinse și a oferit asigurări privind calitatea apei potabile. Am fost contactați de către reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București  la ora 18:06, în care ni s-a transmis că DSPMB a prelevat probe de apă potabilă din rețeaua de distribuție și au constatat depășiri ale concentrației de clor total, fără a transmite rapoarte de încercare oficiale care să susțină afirmațiile. Mai precis, s-a primit de la DSPMB doar un tabel în format de imagine.” arată Apa Nova într-un comunicat de presă.