Mai exact, potrivit Reuters, Grupul german Daimler AG şi partenerul său chinez Beiqi Foton Motor au confirmat miercuri că vor produce la fabrica din Beijing camioane de mare tonaj sub brandul Mercedes-Benz, transmite agerpres.

În ceea ce privește valoarea investiţiei, aceasta se ridică la 3,8 miliarde de yuani (579,21 milioane de dolari), a informat Zhang Xiyong, director general al BAIC Group, firma mamă a Foton.

Planul fusese anunţat luna trecută de Reuters, care a citat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Producţia va începe în doi ani, au anunţat Daimler şi Foton.

Care va fi prețul camionaelor

De asemenea, toate camioanele Mercedes-Benz vândute în prezent pe piaţa din China sunt importate, iar preţul este semnificativ mai mare decât al camioanelor fabricate local.

În primele zece luni din 2020, societatea mixtă a vândut 111.788 camioane de mare tonaj Actros, care beneficiază de tehnologia Daimler, o creştere de 55% faţă de perioada similară din 2019.

Anul trecut, Daimler a vândut în China, cea mai mare piaţă auto din lume, aproximativ 700.000 de automobile.

Vânzările de camioane în China au urcat cu 24% în perioada ianuarie-octombrie, la 3,87 milioane de unităţi, sprijinite de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile. Însă, piaţa este dominată de companiile local, inclusiv FAW Jiefang, Dongfeng Motor şi Sinotruk.

China va rămâne cea mai mare piaţă a Mercedes-Benz în următorul deceniu, iar grupul german îşi va ajusta unităţile de producţie pentru a face faţă modificării cererii, pe fondul creşterii tensiunilor comerciale globale, a afirmat recent directorul general al Daimler AG, Ola Kaellenius.

Situația devine mai dură

Declaraţia sa vine în contextul escaladării tensiunilor comerciale dintre SUA, China şi Europa, după ce aproape un deceniu de creştere a ajutat Mercedes să devină cel mai bine vândut brand de lux din lume.

„Situaţia a devenit mult mai dură, tendinţa este spre negocieri mai dificile, inclusiv conflicte comerciale. Trebuie să avem grijă de unităţile de producţie şi, unde se justifică, să mutăm producţia. Anul trecut am vândut aproximativ 700.000 de autoturisme în China. Următoarea noastră cea mai mare piaţă este SUA, unde livrăm între 320.000 şi 330.000 de maşini”, a declarat Kaellenius.

Datorită cererii solide din China, Daimler şi rivalul german BMW au publicat rezultate preliminare peste aşteptări în trimestrul trei din 2020.

„În următorii zece ani ne aşteptăm de asemenea să înregistrăm cel mai semnificativ ritm de creştere în China, producătorul de maşini de lux va urma piaţa”, a explicat Kallenius. Dar, pe fondul escaladării tensiunilor comerciale globale, perspectivele privind vânzările de maşini pe plan mondial rămân nesigure.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.