După un început de an promițător, cu o creștere accelerată în primul trimestru de 11% la nivel de dinamică a cererilor față de aceeași perioadă a anului precedent, incertitudinea din piață, precum și restricțiile impuse de autorități au determinat ca al doilea trimestru să fie marcat de scăderea numărului de cereri de tranzacționare cu până la 70%.

Începând cu finalul lunii mai, piața imobiliară și-a reluat trendul pozitiv, cu revenirea nivelului de cereri la unul similar cu cel al lunii martie.

”Din iunie am înregistrat o revenire a dinamicii cererilor la un nivel ușor peste al lunii februarie, iar în iulie, cu toată perioada de concedii specifice sezonului estival, a continuat trendul de creștere, nivelul de activitate atingându-l pe cel de dinaintea instaurării pandemiei” a declarat Cătălin Priscorniță, CEO Blitz România. Vânzările noastre din primele opt luni ale acestui an au depășit valoarea de 1.5 milioane de euro, față de 1.4 milioane de euro în perioada similară a anului precedent.”

Prețurile apartamentelor au revenit pe creștere începând din luna iulie. La finalul lunii august, Cluj-Napoca se află în continuare pe primul loc, cu o medie a prețurilor peste media națională (1.811 euro/mp), fiind urmat de București (1.357 euro/mp), Timișoara (1.293 euro/mp), Constanța (1.234 euro/mp) și Brașov (1.197 euro/mp).

Cătălin Priscorniță, CEO Blitz România

Reprezentanții Blitz estimează o evoluție pozitivă până la finalul anului, cu o creștere stabilă a pieței în următoarele luni față de anul trecut.

“Piața e caracterizată de o revenire la un ritm normal de activitate după lunile de scădere, și apoi de stagnare, iar anul acesta este unul atipic. Experiența noastră în domeniu ne arată că în principalele centre economice ale țării există în continuare o creștere robustă, în corelație cu tendințele generale economice, și ne așteptăm la un final de an bun. Ne propunem să recuperăm scăderile din cel de-al doilea trimestru și să încheiem anul cu o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, față de 2.3 milioane de euro în 2019, ceea ce reprezintă o creștere de peste 30%, ”a estimat Cătălin Priscorniță, CEO Blitz România.