Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a participat vineri, 19 februarie 2021, la reuniunea informală a miniștrilor educației din Uniunea Europeană, organizată în format videoconferință.

În cadrul reuniunii organizate sub egida Președinției portugheze a Consiliului Uniunii Europene, miniștrii educației din statele membre au participat la dezbaterea publică pe tema „Echitate și incluziune în educație și formare în vederea promovării succesului educațional pentru toți”.

În intervenția sa, ministrul Educației a subliniat necesitatea unor măsuri urgente în vederea limitării și recuperării pierderilor cauzate de învățarea online, beneficiile oferite de un start solid în viață prin generalizarea educației timpurii și încurajarea competențelor socio-emoţionale încă de la cele mai fragede vârste, precum și importanța incluziunii prin asigurarea de șanse egale elevilor cu nevoi speciale.

În acest context a subliniat că România are o experiență relevantă în selectarea proiectelor Erasmus+ care au avut ca tematică incluziunea sau care au vizat participarea persoanelor cu oportunități reduse. Ministrul educației s-a referit, de asemenea, la Cadrul de cooperare strategică în educație și formare profesională, recent adoptat, care va sprijini schimbul de bune practici între statele membre.

Discuții cu sindicatele despre vaccinare, salarii și reforma din Educație

Pe de altă parte, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a discutat miercuri cu reprezentanţii sindicatelor din domeniu, în cadrul unei întâlniri organizate la Guvern de premierul Florin Cîţu, despre salarizarea personalului din învăţământ, necesitatea urgentării vaccinării personalului din educaţie şi măsurile de reformă a sistemului prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

“Reprezentanţii Guvernului au subliniat faptul că finanţarea şi reforma sistemului de educaţie reprezintă o prioritate şi toate măsurile ce urmează să fie luate sunt în concordanţă cu interesul comun pentru rezolvarea problemelor cronice de la nivelul sistemului de educaţie. S-a remarcat disponibilitatea premierului pentru un dialog constructiv în vederea identificării celor mai bune soluţii adaptate la realităţile existente, ca răspuns la multiplele probleme existente în sistemul de educaţie”, se arată într-un comunicat al ME.

Printre concluziile discuţiilor se numără: înţelegerea importanţei unei salarizări motivante în sistemul de educaţie, inclusiv prin diferenţiere pe baza unor criterii de performanţă, precum şi prin alte drepturi de natură salarială (sporuri sau vouchere); necesitatea urgentării procesului de vaccinare a personalului din învăţământ; procentul din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă alocat educaţiei va fi cu siguranţă mai mare de 3%, raportat corespunzător la nevoile şi importanţa reformei în educaţie.

Sursă foto: INQUAM Photos, George Călin