Construcţia extensiei va fi demarată în a doua jumătate a acestui an, iar inaugurarea va avea loc în primul semestru din 2019, potrivit reprezentanţilor companiei. Lucrările vizează realizarea unei noi zone comerciale, ce va purta denumirea de Colosseum Mall, dar şi a unei zone de birouri. După finalizare, parcul de retail va avea o suprafaţă închiriabilă totală de 54.500 mp şi va aduce noi magazine, restaurante, locuri de joacă, un cazino, un WorldClass şi un cinematograf cu şapte săli operat de compania românească Happy Cinema. Colosseum Mall va fi dezvoltat preponderent pe un singur nivel, cu excepţia cinematografului şi a sălii de fitness care vor fi amplasate la etaj, în completarea zonei de restaurante.

Proiectul presupune şi dezvoltarea unei mici zone de birouri, pe o suprafaţă de 1.500 mp, care va fi destinată cu precădere operatorilor de servicii medicale. Parcarea exterioară va fi suplimentată cu 750 de locuri, până la 2.760.

Ideea dezvoltatorului de a extinde parcul de retail a reapărut în 2016 după vânzarea către retailerul de bricolaj Leroy Merlin a spaţiului pe care îl ocupa. Atunci, reprezentanţii Nova Imobiliare anunţau că vânzarea le va permite să ducă la bun sfârşit dezvoltarea proiectului început în 2006.

CITITI SI Milionarul Panico Panayi a vândut magazinul Leroy Merlin din Chitila

 „Dezvoltarea parcului comercial Colosseum survine pe fondul rezultatelor bune obţinute în ultimii ani şi, totodată, a cererii în creştere de spaţii comerciale în această zonă a capitalei“, a declarat Mihai Dinu, managerul parcului de retail.

Nova Imobiliare, firma prin intermediul căreia funcţionează centrul comercial, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 2,8 mil. euro, în scădere cu 30% faţă de rezultatul din 2016, la un profit de 0,74 mil. euro, cu peste 94% mai mic decât în anul precedent, potrivit datelor comunicate la Ministerul Finanţelor Publice. În ultimul top al mallurilor cu cele mai mari încasări, realizat anual de revista Capital, Colosseum ocupa locul 41 din 63 de malluri funcţionale la nivelul anului 2016. În ciuda acestor rezultate, proprietarul parcului spune că, în ultimii doi ani, traficul a crescut cu 15%, atingând aproape 5 milioane de vizitatori anual.

 

Milionarul britanic de origine cipriotă Panico Panayi, proprietarul parcului de retail, este unul dintre investitorii cu cea mai mare expunere pe portofoliul de credite corporate al Bank of Cyprus România. Omul de afaceri a obţinut de la banca cipriotă două credite care cumulează circa 50 mil. euro.

În 2013, când Bank of Cyprus a decis să se retragă de pe piaţa românească prin vânzarea activelor locale, parcul Colosseum a fost unul dintre activele râvnite de investitori, însă preţul primit de bancheri nu a fost mulţumitor şi vânzarea a fost oprită.

Investiţia în proiectul Colosseum a fost estimată la peste 350 mil. euro, însă puţine din planurile iniţiale au şi fost puse în practică. Parcul de retail are o suprafaţă de peste 53.000 mp şi chiriaşi precum Carrefour, Leroy Merlin, Altex şi Jysk.

Proiectul trebuia să cuprindă şi un centru comercial gigant, cu o suprafaţă de 137.000 mp şi peste 480 de magazine, unul dintre cele mai mari din Europa. Acum, dezvoltatorul spune că extinderea Colosseum face parte dintr-un proiect mai amplu de dezvoltare mixtă pe termen mediu şi lung, ce cuprinde zone comerciale, de birouri şi locuinţe.

În 2008, averea lui Panico Panayi era evaluată la 80 milioane de lire de către o revistă britanică. Averea sa a fost construită prin vânzarea unui lanţ de bingo din Marea Britanie pentru 90 milioane de lire în 2005.