Majoritatea vehiculelor sunt destinate României, iar localnicii se plâng că din cauza autoturismelor românilor ei trebuie să-şi ia câteva zile libere de la serviciu ca să reuşească să înmatriculeze o maşină, potrivit Agerpres.

"Funcţionăm cu capacitatea maximă. Aşa este de doi ani. Nu avem cum să oprim această practică, atât timp cât legea o permite", afirmă un angajat al poliţiei rutiere din Bulgaria, referindu-se la maşinile cu numere de înmatriculare din Bulgaria care circulă pe drumurile din România.

La Dobrici sunt şi persoane care se ocupă cu înmatricularea de maşini pe numele lor. Maşinile sunt importate de companii româneşti din Germania, Italia sau Franţa. În Bulgaria se aduc numai pentru înmatriculare. Întreaga procedură costă între 250 şi 300 euro şi include înmatricularea, plăcuţele, taxa ecologică şi asigurarea de răspundere civilă. În jur de 25 euro primeşte persoana fizică cu domiciliul în Bulgaria pe numele căreia se înscrie autoturismul. În Dobrici sunt oameni care au pe numele lor câteva sute de maşini, comentează publicaţia.

Proprietarii români ai autoturismelor primesc procure semnate de bulgarii pe numele cărora au fost înmatriculate maşinile şi, în acest fel, ei nu plătesc taxe în România. Nici bulgarii care au înmatriculat autoturismele nu mai plătesc taxe, pentru că ei prezintă autorităţilor declaraţii notariale potrivit cărora ar fi vândut vehiculele, mai scrie Monitor.

Românii care deţin automobile înmatriculate în străinătate vor putea circula cu acestea pe drumurile publice din România maximum 90 de zile, termenul urmând să curgă de la data achiziţionării autovehiculului respectiv, a afirmat în aprilie comisarul-şef Lucian Diniţă, directorul Direcţiei Poliţiei Rutiere. Prevederea se regăseşte în proiectul de lege pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat de Executiv. "Aceste autovehicule înmatriculate în alte state vor avea dreptul să circule 90 de zile pe an pe teritoriul României de la momentul la care cetăţeanul român intră în posesia acestui autovehicul. (…) Practic, documentul prin care se intră în posesie e documentul de bază – actul de vânzare-cumpărare", a explicat Diniţă. El a precizat că termenul de 90 de zile este valabil, indiferent dacă proprietarul automobilului respectiv circulă sau nu cu maşina şi că sunt exceptate de la lege autovehiculele înmatriculate în străinătate şi conduse de cetăţeni străini.

Pe de altă parte, în toamna anului 2011, Borislav Bogoev, vicepreşedinte al Comisiei bulgare de supraveghere financiară, s-a angajat că parlamentul de la Sofia va adopta în curând o serie de amendamente legale care vor face imposibil ca o maşină al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară să continue să poarte număr de înmatriculare din Bulgaria. Prin modificările legale, noul proprietar al unui vehicul auto va fi obligat să-l înmatriculeze la adresa sa de domiciliu în termen de 14 zile după achiziţionare, a spus oficialul. Anunţul a fost făcut în cadrul conferinţei ‘Asigurările auto în sud-estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere’ care a reunit în capitala bulgară reprezentanţii sectoarelor de asigurări din România şi Bulgaria pentru a dezbate problemele actuale transfrontaliere din segmentul auto.

Asiguratorii bulgari şi-au exprimat nemulţumirea de faptul că sunt nevoiţi să plătească daune pentru accidente provocate de şoferii străini care conduc maşini înmatriculate în Bulgaria. Ei au subliniat că cea mai mare problemă pentru ei este că media primelor de despăgubire în România este mult mai mare faţă de cea din Bulgaria. În acelaşi timp, preţul poliţelor de asigurare în Bulgaria este mai mic decât în România. Din punctul de vedere al asiguratorilor din România, problema cu maşinile înmatriculate în Bulgaria este legată de faptul că ei plătesc despăgubiri persoanelor afectate de accidentele rutiere, dar apoi îşi încasează banii cu mare întârziere.