MiG-urile din dotarea Forțelor Aeriene Ungare au fost lăsate să ruginească.  Oferta lansată de Societatea Națională pentru Administrarea Activelor din Ungaria pentru vânzarea a 19 avioane de tip MiG-29 (și multe accesorii, cum ar rachetele) s-a încheiat fără rezultate, deoarece nu s-a primit nicio ofertă validă, informează cotidianul Blikk, publicat la Budapesta.

Cu toate că a existat o perioadă (în 2003), când lumea îl privea fascinată pe căpitanul Zoltán Szabó la Royal International Air Tattoo, organizat la Fairford, Anglia, care a câștigat premiul categoriei ”Cel mai bun” pentru reprezentația sa prezentată cu un avion de vânătoare sovietic de tip MiG-29.

MiG-urile din dotarea Forțelor Aeriene Ungare au fost lăsate să ruginească.

Csaba Papp, directorul executiv și proprietarul Fabricii de Mașini din județului Borsod-Abaúj-Zemplén, susține că aceste avioane puteau fi vândute până acum de trei ori.

El este omul de afaceri care avea drepturi pentru revânzarea MiG-urilor în Europa Centrală, conform contractului său încheiat cu statul rus, potrivit NÉPSZAVA.

De exemplu, în 2010, Irakul ar fi dat 7,5 miliarde de forinți pentru flota din Kecskemét, scoasă din uz, și ar fi fost de acord cu această afacere și statul rus.

Ba mai mult, Irakul – pentru a semnala seriozitatea intenției sale – a virat o mare parte din sumă într-o bancă poloneză, însă afacerea a eșuat.

Croații ar fi cumpărat avioanele în leasing, dar au vrut să cumpere și israelienii, iar motoarele ar fi fost bune pentru polonezi.

Dar nu a fost încheiată nicio afacere, printre altele, din cauza politicii, și probabil nici nu se va încheia, a spus Csaba Papp, care a adăugat: ”Nu este de mirare că nimeni nu s-a prezentat la licitație.

Avioanele nu au fost conservate la scoaterea din circulație

Din păcate, în momentul scoaterii avioanelor MiG-29 din circulație, acestea nu au fost conservate, astfel că azi sunt bune de aruncat la gunoi”.

Csaba Papp a mai menționat că nu flota în sine costă mult, ci asigurarea funcționării acesteia.

Când au ajuns MiG-urile în Ungaria, pe datorii publice, valoarea lor a fost de 2,5 miliarde de dolari (727,1 miliarde de forinți).

De regulă, propulsoarele trebuie schimbate după patru mii de ore de funcționare, însă majoritatea avioanelor de vânătoare au avut doar 1.756 de ore de zbor, iar unele din acestea au petrecut doar 156 de ore în aer, a mai explicat Csaba Pap.

Sursa foto: mediastandard.ro.