Microsoft Kinect, anunțat în 2009, a venit într-un val similar de hype. Permițându-ţi transformarea corpului într-un video-game controller, Kinect a fost văzut ca primul pas spre interfețele science-fiction ale viitorului. A fost un pariu mare pentru Microsoft.

Dar lucrurile nu au mers cu se aştepta gigantul american. După vânzarea de aproximativ 29 milioane de senzori, Microsoft a renunţat la Kinect, și așa au făcut şi dezvoltatorii. Noile jocuri Xbox care sprijină semnificativ Kinect sunt în număr foarte mic.

Kinect și HoloLens sunt create din aceeași stofă, prezentând noi modalități incredibil de ambițioase pentru a lucra cu calculatoare. Și mare parte din echipa Kinect lucrează la HoloLens. De fapt, şeful echipei Kinect, Alex Kipman este de asemenea responsabil de Windows Holographic, versiunea de Windows 10 proiectată pentru HoloLens.

Iată ce face Microsoft pentru a se asigura că HoloLens este un produs mult mai apreciat decât Kinect.

  1. Nu vinde în primul rând gamer-ilor

Adevărata problemă a Kinect este că nu a luat ochii nimănui în mod deosebit. Comercializat ca accesoriu incredibil al unui joc-video, jocurile în sine pur și simplu nu au fost atât de angajate. Aşa încât jucătorii ocazionali care au cumparat doar Kinect, s-au plictisit și s-au mutat, au trecut rapid pe urmatorul gadget. Ca să nu mai vorbim că este necesar mult spaţiu liber în camera de zi, iar oamenii s-au saturat de să tot mute mobilierul în jurul lor.

În acelaşi timp, jucătorii fanatici care şi-au iubit Xbox-ul – și care sunt pretentioşi – au considerat că sistemul Kinect a fost de multe ori incorect sau greu de folosit, și nu a funcţionat cu jocuri pe care ei au vrut să le joace.

Este o lecție pe care Microsoft a învățat-o în mod evident.

Cele mai multe dintre primele demo-uri HoloLens ale Microsoft se concentrează pe locul de muncă sau pe utilizări științifice: Folosind un HoloLens într-un garaj pentru a proiecta un plan in progress al unei motociclete, sau în biroul unui medic pentru a arăta scanări ale unui os rupt al pacientului.

Dar Microsoft a arătat şi anume aplicaţii gaming, de asemenea.

  1. Ia-o înaintea dezvoltatorilor

Microsoft nu a dat o dată exactă pentru ieşirea pe piaţă a HoloLens, spunând doar că va fi în "intervalul de timp pentru Windows 10". CEO Satya Nadella a numit-o o "călătorie de cinci ani", sugerând ca acesta ar putea să nu fie gata pentru consumatori până în 2020.

Dar în această săptămână, Microsoft a anunțat că prima versiune a HoloLens, destinată doar dezvoltatorilor care vor să construiască primele aplicații holografice va costa 3.000 de dolari și va apărea la începutul anului viitor.

Este o mișcare inteligentă. Când a ieşit pe piaţă Kinect, a avut doar o mână de jocuri, dintre care numai unul a primit comentarii pozitive.

În acel caz a fost un caz de sincronizare proastă. În momentul în care Kinect a ieşit pe piață în 2010, iPhone și smartphone-urile Android au început să atragă dezvoltatorii de jocuri în masă – cei care au văzut potențialul de a face jocuri simple, pentru o piață de masă cu venituri disponibile.

Acest lucru înseamnă că designerii de jocuri care s-au potrivit pentru a face titluri pentru Kinect şi-au concentrat atenţia şi asupra mobilelor.

Prin punerea la punct a kitului înainte de a-i anunța data ieşirii pe piaţă, Microsoft le dă dezvoltatorilor mai mult timp de respiro pentru a-şi definitiva aplicaţiile.

  1. Gestionează aşteptările publicului larg

Singurul lucru pe care Microsoft trebuie să facă de acum și până când HoloLens iese pe piață este gestionarea așteptărilor publicului larg.

In fiecare demo HoloLens, pare ca hologramele apar în jurul nostru din toate părțile, aproape ca o holopunte din "Star Trek".

Dar, în realitate, hologramele apar doar într-o fereastră foarte mică, chiar în centrul imaginii tale. În plus, în forma sa actuală, HoloLens trebuie să fie conectat la un computer pentru a funcționa, limitând aria de miscare a utilizatorilor.

Pe ambele planuri, Microsoft da vina pe problemele tehnice pe care hologramele le afisează în timp real.

Microsoft face o mulțime de lucruri inteligente cu HoloLens. Și concentrându-se pe afaceri și aplicaţii la locul de muncă, atunci cu siguranţă se potrivește perfect în noua misiune pentru a-şi spori productivitatea.

HoloLens este cu siguranta viitorul. Dar Microsoft va trebui să fie inteligent pentru a se asigura că este compania care aduce această viziune în lume.

Mai multe imagini şi un material video cu Microsoft HoloLens le puteţi viziona aici